اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روند کاهشی دمای هوا از امروز آغاز شده است تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه می یابد و وزش باد به نسبت شدید طی بعدازظهرها در مناطق مرکزی و جنوبی آذربایجان غربی پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: در این مدت سرعت وزرش باد در برخی ساعت ها و به صورت لحظه ای تا 50 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد.
به گفته وی در شبانه روز گذشته تکاب با حداقل دمای 9 درجه و شاهین دژ با دمای 37 درجه سانتی گراد به ترتیب خنک ترین و گرم ترین شهرهای جنوب آذربایجان غربی بودند.
وی بیان کرد: در همین مدت حداقل و حداکثر دمای هوای شهرستان مهاباد بین 20 و 35 درجه سانتی گراد در نوسان بود.
محمدپور گفت: این کاهش دما به معنای آن نیست که گرمای هوا به طور کامل پایان یافته باشد زیرا ممکن است موجی از گرما در فصل پاییز هم جنوب استان را تحت تاثیر قرار دهد.
رییس اداره هواشناسی مهاباد یادآوری کرد: بیشترین دمای ثبت شده در مهاباد طی سال جاری در روز پنجم مرداد به میزان 43 درجه سانتیگراد بود که در 35 سال گذشته بی سابقه برآورد می شود.
هر سال در اوایل شهریور ماه به تدریج دمای هوا در منطقه جنوب آذربایجان غربی کاهش پیدا می کند و زمینه برای ورود امواج بارشی و ثبت نخستین بارش های پاییزه فراهم می شود.
در سال زراعی جاری 472 میلی متر بارندگی در مهاباد ثبت شده که این مقدار در مقایسه با سال قبل حدود 100میلی متر افزایش یافته است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و یکهزار و 320 متر از سطح آبهای آزاد ارتفاع دارد.
3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.