به گزارش ایرنا به نقل از معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، سیاست ابلاغی دولت افزایش حضور زنان در مدیریت‌هاست و تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد از این پست‌ها در اختیار زنان باشد؛ سیاستی که استاندار آذربایجان غربی طلایه دار آن در سطح کشور به شمار می رود.
محمدمهدی شهریاری طی روزهای اخیر به تمام فرمانداران آذربایجان غربی دستور داده است تا بر اساس شایسته سالاری یکی از معاونان خود را از میان بانوان انتخاب کنند و همین خبر موجی از امید را در بین بانوان استان به راه انداخته است.
برخی از بانوان معتقدند که مسوولان سایر دستگاه های دولتی نیز نباید در این مسیر استاندار آذربایجان غربی را تنها بگذارند و برخی از مقاومت های بیهوده برای تحقق سهم حداقل 30 درصدی بانوان در عرصه های مدیریتی را کنار بگذارند.
'محمدمهدی شهریاری' طی روزهای اخیر و در جمع مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری های کشور از معرفی زنان در پست های مختلف مدیریتی استان بر اساس وعده های رییس جمهوری خبر داد و گفت: کاری که در حوزه بانوان و برای ارتقای جایگاه اجتماعی آنان در سطح این استان آغاز شده در کمتر استانی اتفاق افتاده است.
نماینده عالی دولت در آذربایجان غربی همچنین از پیشنهاد دادن چهار نفر از بانوان به عنوان مدیرکل دستگاه های اجرایی این استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا وزرا نیز همگام با رییس جمهوری به حضور فعال بانوان در عرصه های مدیریتی معتقد باشند.
استاندار آذربایجان غربی با اظهار امیدواری نسبت به پررنگ تر شدن جایگاه بانوان در جامعه با تکیه بر سیاست های دولت تدبیر و امید، افزود: فارغ از مباحث جنسیتی معتقد به شایسته سالاری هستیم.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در آذربایجان غربی نیز با ابراز خرسندی از این دستور استاندار آذربایجان غربی گفت: وی عزم جدی برای تحقق شعار رییس جمهوری در مورد مطالبه های بانوان دارد.
'فرانک فاریابی' با تاکید بر شاسایی و بکارگیری بانوان توانمند استان، افزود: برخی ها دارا بودن سابقه مدیریتی برای حضور بانوان در این عرصه را از الزامات می دانند؛ باید از این عزیزان سوال کرد که وقتی فرصتی برای حضور بانوان در عرصه های مدیریتی داده نشده، چگونه انتظار دارا بودن سابقه مدیریتی از بانوان را باید داشت؟ آیا این رویکرد گزینشی در تمامی اشخاص رعایت می شود؟
سرپرست فرمانداری ارومیه نیز با اشاره به دستور اخیر استاندار آذربایجان غربی در خصوص افزایش سهم بانوان در عرصه های مدیریتی، بیان کرد: پس از این دستور 'زهرا روحی' به عنوان معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری ارومیه منصوب شد.
علیرضا ملامحمدزاده با بیان اینکه نادیده گرفتن استعدادهای بانوان باعث دور شدن جامعه از ظرفیت‎های خلاقانه و تعاملات اثربخش می‎شود، گفت: تعیین سهم دقیق و مناسب زنان می‎تواند تحقق اهداف و آرمان‎های انقلاب را سرعت ببخشد و توسعه‎ای برابر و متوازن را برای جامعه ایران به ارمغان بیاورد.
وی میزان مشارکت زنان در حوزه مدیریت را یکی از مهمترین شاخص‎های توسعه انسانی دانست و بیان کرد: با توجه به فضای عمومی اشتغال در کشور و محدودیت‌های جذب زنان در حوزه‎های مدیریت، عبور زنان از موانع و مشکلات نیازمند حمایت‌ مسوولان ارشد سازمان‎ها و ارگان‎هاست.
سرپرست فرمانداری ارومیه با اعلام اینکه بانوان آذربایجان غربی توانمند و شایستگی حضور در عرصه های مدیریتی را دارا هستند، افزود: برای حضور بانوان در عرصه های مدیریتی باید اعتمادسازی شود.
به گزارش ایرنا یکی از مهمترین سیاست های دولت دوازدهم، انتصاب بانوان با رویکرد شایسته سالاری بوده و بر همین اساس تحقق سهم 30 درصدی بانوان از پست های مدیریتی کشور تا پایان دولت دوازدهم از سوی مسوولان مورد تاکید قرار گرفته است.
3072/3214
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.