عمر کاک خضری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعاونی صیادان مهاباد با هماهنگی مسوولان جهاد کشارزی و امور منابع آب این شهرستان، هر سال در شهریور ماه صید ماهی را در این دریاچه آغاز می کنند.
وی اضافه کرد: عملیات صیادی در دریاچه این سد تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد و در این مدت ماهی های صید شده در بازار آبزیان مهاباد به فروش می رسد.
وی بیان کرد: در سال های قبل 90 تا 120 تن ماهی از دریاچه پشت این سد صید می شد اما با توجه به رها نشدن بچه ماهی در این سد از چند سال قبل، میزان ماهی در این سد کاهش پیدا کرده و پیش بینی صید امسال 25 تا 30 تن است.
مدیرعامل تعاونی صید و صیادی مهاباد افزود: در دریاچه پشت سد مهاباد انواع ماهی های بومی و غیربومی شامل زرد ماهی، سفید رودخانه ای، کپور، آمور، سیم برگ، سوف و فیتوفاک صید می شود.
کاک خضری اضافه کرد: در تعاونی صید و صیادی مهاباد هم اکنون بیش از 40 نفر به طور مستقیم و 200 نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال دارند و اعضای این تعاونی در فصل هایی که صید ماهی صورت نمی گیرد، کار محافظت از دریاچه سد و مقابله با صیادان غیر مجاز را برعهده دارند.
به گزارش ایرنا، همزمان با فصل صید ماهی در منابع آبی مهاباد علاوه بر دریاچه سد مهاباد در دریاچه سد سنجاق و رودخانه این شهر نیز صید ماهی صورت می گیرد.
سد مهاباد دارای 197 میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر مهاباد، بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.
سد مهاباد که در ضلع غربی این شهر احداث شده، تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیکترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می آید.
3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.