به گزارش ایرنا، ابراهیم جلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این صنعت با فناوری روز دنیا راه اندازی می شود و آلایندگی خاصی در آن وجود نخواهد داشت.
وی ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی این طرح تا پایان سال جاری آغاز شود.
وی با اشاره به وجود طرح های بزرگ سرمایه گذاری در حوزه زیربنایی کشور اضافه کرد: در این راستا مذاکراتی با پتروشیمی‌های بزرگ کشور انجام شده تا ماکو به عنوان هاب مواد پتروشیمی و ایجاد واحدهای پایین دست این صنعت تعیین شود.
وی بیان کرد: سرمایه گذارانی در حوزه کشت و صنعت در منطقه آزاد ماکو جذب شده که قرار است درخت پالونیا را در زمینی به وسعت 200 هکتار به مدت سه سال آماده بهره برداری کند.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به ظرفیت های گردشگری قابل توجه در این منطقه گفت: در این راستا نخستین هتل‌ کاروان سرای عباسی با محوریت مسیر جاده ابریشم در منطقه آزاد ماکو راه اندازی می شود.
جلیلی از تفاهم با شرکت های چینی خبر داد و افزود: این سرمایه گذاران قرار است سد بدولی ماکو، مطالعات و روند احداث راه آهن تبریز - ماکو - ترکیه و نیز بخش صادرات گاز از این منطقه را اجرایی کنند.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.