اسماعیل نوروزی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید زندان های آذربایجان غربی افزود: هدف از اجرای برنامه های آموزشی، فرهنگی، دینی و ورزشی در زندان های کشور، تغییر نگرش مددجویان، پذیرش هنجارهای جامعه و مشارکت آنها در فعالیت های اجتماعی و پایه گذاری زندگی شرافتمندانه برای مددجویان است.
وی اضافه کرد: تلاش تمامی مددکاران زندان های کشور اصلاح و تربیت مددجویان و رفع رفتارهای نابهنجار و آسیب زا از آنهاست.
وی ادامه داد: ترویج و توسعه فعالیت های مذهبی، قرآنی و فرهنگی در سطح زندان باعث آرامش روحی زندانیان و ارتقای امنیت زندان ها می شود.
مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: آموزه های دین مبین اسلام بر خود کنترلی و نظارت درونی تاکید زیادی دارد که با یک رویکرد فرهنگی و تقویت ارزش ها و درونی سازی آنها می توانیم اصل پیشگیری را به بهترین شکل انجام دهیم.
وی ادامه داد: این امر به لحاظ صیانت از حریم افراد و تقویت ارزش ها و توسعه فرهنگ غنی اسلام به مراتب بهتر و ارزشمند تر است.
وی بیان کرد: نگهداری، اصلاح و تربیت زندانیان و کاهش جمعیت کیفری از دیگر اولویت های اصلی سازمان زندان هاست که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده این مهم اتفاق بیفتد.
نوروزی افزود: پایین بودن نرخ بازگشت به زندان در آذربایجان غربی مطلوب بوده و این نشان دهنده تلاش مجموعه اداره کل زندان های استان است.
مدیرکل پیشین اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی نیز در این آیین با ارائه عملکردی از فعالیت های صورت گرفته در زندان های استان گفت: بیش از 70 درصد مددجویان زندان های استان به فعالیت های فرهنگی و تربیتی گرایش دارند و اقدام های مطلوبی در راستای ارتقای فرهنگی این افراد انجام شده است.
میرعلی اکبر بنی هاشمی افزود: کلاس های قرآن و اقامه نمازهای روزانه در راستای ترویج فرهنگ دینی و اعتقادی با حضور روحانیان و مربیان مجرب علوم قرآنی در همه زندان های آذربایجان غربی بر گزار می شود.
وی اضافه کرد: رویکرد زندانبانی در آذربایجان غربی رویکردی فرهنگی و تربیتی است و در این راستا زندانیان در کلاس های مختلف فرهنگی و تربیتی قرآنی، فنی و حرفه ای حضور می یابند.
وی بیان کرد: آموزش قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم کلام وحی مهمترین عامل در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی و تکرار جرم است و اقدام های موثری در زندان های استان در این خصوص انجام می شود.
در ادامه این آیین مراد فتحی به عنوان سرپرست جدید اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی معرفی شد.
میرعلی اکبر بنی هاشمی مدیرکل سابق اداره کل زندان های آذربایجان غربی نیز در این آیین لوح بازنشستگی خود را دریافت کرد.
به گزارش ایرنا اقدامات فرهنگی و تربیتی در یک دهه گذشته در زندان های آذربایجان غربی نتایج ارزشمندی در پی داشته است و صدها زندانی در سطح استان از این خدمات بهره مند شده اند.
به گزارش ایرنا، میرعلی اکبر بنی هاشمی 10 آبان ماه سال 95 به عنوان مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی معرفی شده بود.
او به خاطر بازنشستگی جای خود را به فتحی داده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.