امام جمعه ماکو گفت: دشمن درصدد است فرهنگ  امر به معروفات و نهی از منکرات را از جامعه به دور کند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ماکو در تشریح شاخصهای تبیین سبک زندگی اسلامی، مهمترین آن را احساس مسئولیت پیرامون دعوت به خیر و ترویج امربه معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت: دشمن درصدد است فرهنگ امر به معروفات و نهی از منکرات را از جامعه به دور کند و در اجرای این خواسته از انواع اقسام ترفند ها استفاده میکند.
وی تذکر لسانی در عین حفظ حرمتها را بر هر فردی واجب عنوان کرد و گفت: یک فرد مسلمان باید نقد پذیر بوده و نقد منصفانه و واقعی را به کار گیرد.
خطیب نماز جمعه ماکو با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر امروز در جامعه مورد کم لطفی قرار گرفته است، افزود: استفاده از ظرفیتهای فضاهای مجازی و رسانه ها در انعکاس شیوه های رفتاری شایسته باید به جد پیگیری شود.
امام جمعه ماکو در تحلیل کوتاه بر دیدارهای جداگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای مجلس خبرگان رهبری و دانش آموختگان دانشکده نیروی دریایی، افزود: تحریمهایی که به کشور ایران تحمیل شده است جنگ تمام عیار اقتصادی است.
وی ادامه داد: جنگ رسانه امروز پررنگ تر از هر وقت دیگری است و هدف این جنگ خارج کردن انقلاب از مسیر اسلام و در نهایت سرنگونی آن است.
امام جمعه ماکو برلزوم توجه جدی به پمپاژهای رسانه ای دنیای غرب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: میخواهند هر مشکلی که در جامعه وجود دارد را به رهبری و نظام نسبت دهند و دم از بیکفایتی بزنند.
حجت الاسلام رنجبری با اشاره به اینکه هیچ دولت و قوایی بدون پشتوانه مردم موفق نخواهد بود، تصریح کرد: مسئولین و مردم ویروس بدبینی را از جامعه دور کنند و با بصیرت به تحلیل امورات و مشکلات بپردازند.
وی تاکید کرد: دولتمردان بسته های حمایتی را به دهک های پایینتر جامعه هرچه زود تر ارائه کنند.
خطیب نماز جمعه ماکو امام حسین را چراغ هدایت و کشتی نجات عنوان کرد و گفت: وظیفه ما در مقابل دشمنانی که میخواهند معنویت را از جامعه پاک کنند پناه بردن به کشتی بیکران امام حسین علیه السلام است.
وی با اشاره به اینکه شور حسینی باید توام با شعور حسینی باشد استفاده کنند ادامه داد: عزاداری های سنتی و با محوریت مساجد پیگیری شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.