به گزارش ایرنا سردار ناصر اصلانی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: از این تعداد 421 شورای امر به معروف در نهادهای دولتی و 116 شورا در نهادهای مردمی در این استان در حال فعالیت است.
وی با اشاره به برنامه های اجرایی این نهاد گفت: برگزاری گردهمایی طلایه داران اصناف، تجلیل از خانواده های آمران به معروف و ناهیان از منکر، بزرگداشت شهدای اصناف و حوزه و دانشگاه و برگزاری تجمع سراسری آمران به معروف و ناهیان از منکر در استان از جمله برنامه های اجرایی شورای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی است.
وی ادامه داد: همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بهره گیری حداکثری از ظرفیت رسانه های استان، استفاده از توانمندی اساتید حوزه و دانشگاه و بهره گیری از ظرفیت سازمان ها از اهم اهداف برنامه های این هفته است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن وجود نداشته باشد، آن جامعه مرده است زیرا زیربنای بسیاری از برکات اجتماعی در جامعه همین امر به معروف و نهی از منکر است.
سردار اصلانی بیان کرد: هجمه فرهنگی دشمنان در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار سنگین بوده که نشان از جایگاه متعالی این فریضه الهی دارد و باید بسترسازی مناسبی برای اشاعه فرهنگ متعالی امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود.
وی افزود: حمایت همه جانبه مردم از ارزش های نظام مهمترین امر به معروف است و باید بدانیم امر به معروف و نهی از منکر نشانه اعتقاد عمیق دینی مردم است.
گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پرشور مردم در مصلی امام خمینی( ره ) ارومیه برگزار شد.
برنامه های ویژه هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر همه ساله از اول محرم آغاز شده و به مدت یک هفته در سراسر کشور برگزار می شود.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.