گودرز مولایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسوولان استان قدم نخست را با برگزاری یک دوره آموزشی چند روزه در شهر ارومیه برای شناساندن این رشته برداشته اند.
وی بیان کرد: با توسعه زیرساخت های لازم در این استان شاهد فعال تر شدن رشته گلف در این منطقه خواهیم بود.
وی ادامه داد: برای احداث یک مجموعه حرفه ای گلف زمینی به وسعه 40 هکتار نیاز است که مناطق کوهستانی با توجه به پستی و بلندی های موجود مستعد ایجاد آن هستند و در این میان حضور حامیان مالی بخش خصوصی تاثیر زیادی در این زمینه دارد.
مربی و مدرس رشته گلف افزود: زمین های مجموعه ورزشی انقلاب تهران و چند زمین گلف در استان های خوزستان و اصفهان تنها زمین های تمرینی و مسابقه ای این رشته در ایران است و استان آذربایجان غربی می تواند به یکی از استان های سرآمد این رشته تبدیل شود.
وی گفت: رشته ورزشی گلف در ایران به دلیل نبود زیرساخت های مناسب پیشرفت قابل توجهی نداشته و این امر موجب شده تیم های ایرانی نتوانند مسابقات برون مرزی و بین المللی حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: جذب سرمایه گذار و حامی مالی برای این رشته ورزشی می تواند توسعه گلف را در کشور به همراه داشته باشد.
به گزارش ایرنا نخستین دوره آموزشی این رشته در 2 بخش تئوری و عملی با حضور مدرس بین المللی فدراسیون در ارومیه برگزار شد.
این دوره آموزشی به مدت 3 روز در زمین شماره 2 تختی ارومیه در حال برگزاری بوده و برنامه ریزی هایی برای توسعه رشته ورزشی گلف استان آغاز شده است.
هم اکنون 35 ورزشکار با دریافت کارت عضویت یکساله در نخستین دوره آموزشی گلف ارومیه حضور دارند.
هیات گلف آذربایجان غربی از سال گذشته پس از برگزاری مجمع انتخاباتی و انتخاب رییس هیات استان فعالیت خود را آغاز کرد.
گودرز مولایی، مدرس و مربی گلف فدراسیون برای برگزاری کلاس آموزشی و با دعوت هیات گلف آذربایجان غربی به ارومیه سفر کرده است؛ این دوره آموزشی از 20 تا 22 شهریور ماه جاری برگزار شده است.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.