نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل آنتن دهی ضعیف تلفن روستاهای استان حل شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی نادر قاضی پور در سومین جلسه شورای استان که با حضور وزیر ارتباطات در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد با بیان اینکه عقبه نظام در روستاهاست افزود: 66 درصد از جمعیت استان در روستاها زندگی میکنند در حالی که برخی روستاهای استان دارای پوشش ضعیف و یا فاقد انتن دهی و اینترنت هستند که نیازاست توجه بیشتری به این مناطق از سوی وزارت ارتباطات انجام شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی زنده و پایدار است و امنیت کاملی در این استان برقرار است افزود: اتحاد در این استان با وجود تنوع اقوام و ادیان زبانزد کل جهان است و علما و روحانیت شیعه و سنی در نشر اسلام محمدی خدمات زیادی عرضه کردند.

قاضی پور با اشاره به اینکه بسترهای توسعه در این استان وجود دارد ولی هنوز در بسیاری از شاخص ها فقیر است تصریح کرد: وضعیت ارتباطات در جاده ها و روستاهای استان مناسب نیست و در بخشهای مرزی بدلیل مشکلات انتن دهی در هر تماس باید هزینه های رومینگ پرداخت شود که لازم است به این مسئله توجه جدی شود.

دولت از کسب و کار فضای مجازی حمایت کند

حضرت پور نماینده دیگر مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تصریح کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک استان ، اذربایجان غربی نیازمند حمایت و توجه بیشتری است.

وی ادامه داد: دولت از کسب و کار فضای مجازی حمایت کند و محدودیتهای موجود را از بین ببرد.

نبود شغل امنیت را به خطر می اندازد

شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه اشتغال جوانان مسئله مهمی است که باید توجه شود و در اولویت قرار گیرد افزود: انچه امروزه امنیت مرزها را در دنیا به خطر می اندازد نبود شغل و توسعه متوازن است.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی اگرچه از نظر وجود ذخایر و منابع و پتاسیل ها استانی ثروتمند است اما با این ثروت هنوز در بسیاری از شاخص ها عقب و فقیر است.

برزگر تصریح کرد: عقب ماندگی ها دراستان از طریق تزریق اعتبارات استانی، متوازن منطقه ای و وزراتخانه ای جبران نمی شود بلکه آذربایجان غربی نیازمند اعتبارات ویژه ای است.

این نماینده خانه ملت باتاکید بر تفویض اختیارات به مدیران استانی از سوی دولت تصریح کرد: آذربایجان غربی دروازه اروپا و آسیاست و می توان با تفویض اختیارات به استانداران هم مدیریت استانی انجام داد و هم از بعد توریسم، ترانزیت درآمد زایی و ایجاد اشتغال کرد چرا که این استان بسترهای لازم برای شکوفایی را دارد.

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.