به گزارش ایرنا وحید مفید روز چهارشنبه در چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور در ارومیه افزود: رویکرد‌های کلی حوزه غذا در دنیا تضمین سلامت خوراک از مزرعه تا سفره است و برای دستیابی به آن، نظارت تنها بر روی کارخانه‌های تولید مواد غذایی مترکز نیست، بلکه به معنای جامع بر زنجیره تولید مواد غذایی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: بر این اساس، تدوین سند جامع ایمنی غذا در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد و محور اصلی آن کنترل مواد غذایی از مزرعه تا سفره است.
وی بیان کرد: میزان سموم مصرفی، انواع کود‌های مصرف شده و چگونگی حمل مواد غذایی و توزیع آن در این سند تعریف می‌شود.
وی ادامه داد: سند ملی ایمنی غذا برگرفته از تجربه‌های موفق جهانی است و نقطه عطفی در سلامت غذایی کشور محسوب می شود.
مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مواد غذایی قاچاق از هر طریقی وارد کشور شده و در سطح صدها هزار فروشگاه کشور توزیع می شود، گفت: سازمان غذا و دارو در حوزه ساماندهی ورود مواد غدایی با کنترل مجوزها، صدور برچسب اصالت و کنترل سطح عرضه توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالیت دارد و با همکاری بیشتر با ستاد مبارزه با قاچاق کالا در صدد است تا اقدامات مشترکی را برای کنترل بیشتر مواد غذایی قاچاق داشته باشد.
'مفید' اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت کاهش درصد بیماری‌های غیرواگیر است که کاهش میزان قند، نمک و چربی افزوده در محصولات غذایی در این راستا پیگیری می‌شود.
وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها با هماهنگی سازمان ملی استاندارد مقرر شده است تا سالانه ۱۰ درصد از میزان قند، نمک و چربی محصولات غذایی نسبت به سال پایه کاهش یابد و به حداقل برسد.
به گزارش ایرنا چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور با حضور رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز/ چهارشنبه/ در ارومیه آغاز بکار کرد.
این گردهمایی به مدت 2 روز در ارومیه برگزار می شود و در آن مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی به بررسی برنامه ها و سیاست های سازمان غذا و دارو در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی می پردازند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.