یونس معزز روز جهارشنبه در پنجمین نشست و هم اندیشی کارگزاران جنوب استان آذربایجان غربی در بوکان با اشاره به ضرورت گسترش بیمه های اجتماعی روستابیان، افزود: مهمترین اهداف این صندوق جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، کاهش فاصله طبقاتی، کاهش محرومیت مناطق روستایی و تامین امنیت اجتماعی است و همه اقشار کم درآمد نیز می توانند در این طرح شرکت کنند.
وی ادامه داد: اقشار آسیب پذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند علاوه بر این افراد، قالیبافان و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز می توانند تحت حمایت قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه 103 صندوق بیمه اجتماعی روستایی در آذربایجان غربی فعال است، اظهار کرد: افراد 18 تا 50 سال مشمول استفاده از خدمات این صندوق بوده و هم اکنون بیش از 2 هزار و100خانوار در مناطق روستایی و عشایری از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی این بیمه برخوردار هستند.
وی افزود: در حال حاضر 800 نفر از روستاییان و عشایر در سطح استان آذربایجان غربی باز نشسته شده اند که رقم قابل توجهی است.
معزز ادامه داد: بازنشستگی، از کار افتادگی ناشی از کار، بیماری، حوادث و مزایای مستمری بازماندگان با امکان انتقال سوابق بیمه های اجتماعی دیگر از مزایای این بیمه به شمار می رود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سه میلیون و 265 هزار و 219 نفر جمعیت دارد که یک میلیون و 129 هزار و 16 نفر از آن روستانشین هستند.
روستاییان، کشاورزان و عشایر در تعاریف سازمان تامین اجتماعی کارگر محسوب نشده و طرح‌های حمایت اجتماعی شامل آنان نمی ‌شود از همین رو تا چندی پیش این گروه ها عضو صندوق‌ های بیمه بازنشستگی و درمانی نبودند و فقط عده محدودی از کشاورزان زیرپوشش بیمه خویش ‌فرمای سازمان تامین اجتماعی قرار داشتند.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت ‌های اجتماعی قرار گیرند.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.