عبدالله فتح الله زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب های اصلی تولید چغندرقند در کشور است، افزود: پیش بینی می شود بیش از 2 میلیون تن چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.
وی گفت: به علت بالا بودن نیاز آبی محصول چغندرقند و مشکلات حوضه آبریز دریاچه ارومیه، در سال زراعی جاری حدود 23 هزار هکتار برنامه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی برای کشت محصول چغندر قند بود که محقق شده است.
وی از مدیران کارخانه های قند آذربایجان غربی خواست تا بر اساس اعلام زمان برداشت و جذب این محصول توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان نسبت به تحویل چغندر قند کشاورزان اقدام کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی محصول چغندر قند برای سال جاری حدود 312 تومان با عیار 16 درصد تعیین شده است.
وی بیان کرد: هشت نفر از ناظران عیارسنجی از کارشناسان امور زراعت سازمان و همکاران نظام صنفی به منظور نظارت بر عیار سنجی این محصول در پنج کارخانه قند استان تا پایان خرید چغندرقند مستقر شده و حضور دارند.
فتح الله زاده ادامه داد: رعایت حقوق چغندرکاران، تسریع در خرید به موقع محصول چغندرکاران در محدوده زمانی تعیین شده و برنامه ریزی دقیق برای اجرای آن از مواردی است که باید رعایت و اجرایی شود.
به گزارش ایرنا برداشت چغندر قند از اواخر شهریور ماه آغاز و تا اواخر آذر ماه در استان انجام می شود.
این استان با تولید سالانه 1.5 تا 2 میلیون تن چغندر قند رتبه اول تولید کشور را داراست.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.