به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدجواد آذری جهرمی در سومین نشست شورای اداری استان با اشاره به تلاش دولت برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط مختلف گفت: موضوع برقراری ارتباط ها موضوعی مهم و در راستای اصول شهروندی است و دولت با شتاب بیشتری توسعه آنرا دنبال میکند و در استان آذربایجان‌غربی هم اقدامات خوبی طی یک‌سال گذشته دولت دوازدهم داشته است.

وی اظهار کرد: در طی یکسال گذشته، موفق شدیم، جهش قابل ملاحظه ای در حوزه ارتباطات استان داشته باشیم بطوریکه ۴۲ شهر در آذربایجان‌غربی به خدمات نسل ۳ و۴ مجهز شده‌اند و در یک نگاه کوتاه نسبت به ابتدای سال ۹۶ (ابتدای دولت دوازدهم) پهنای باند استان از ۸۱ گیگابیت به ۳۴۶ گیگابیت ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: پهنای باند واگذاری استان نیز از ۲۷ به ۱۳۴ گیگابیت، ظرفیت شبکه انتقال از ۲۸۴ به ۱۲۸۴ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد اینترنت عراق از آذربایجان غربی ترانزیت می‌شود.

آذری جهرمی

وزیر ارتباطات اظهار کرد: کمبود توسعه ارتباطی در مناطق روستایی استان بیشتر به چشم می‌آید بطوریکه از ۳۱۶۸ روستای استان، ۲۸ درصد روستاها هر ۳ ارتباط (تلفن ثابت، اینترنت و تلفن همراه)، ۳۴ درصد ۲ ارتباط، ۳۴ درصد یک ارتباط و ۴ درصد فاقد هرگونه ارتباط اند درحالیکه در کشور و بطور متوسط در هر استان ۴۴ درصد روستاها دارای ۳ نوع ارتباط، ۱۷ درصد ۲ ارتباط، ۳۰ درصد یک ارتباط و ۷ درصد فاقد ارتباط هستند.

آذری جهرمی گفت: یکی از مهم ترین شاخص های حوزه ارتباطات، سواد رسانه ای‌است که در آذربایجان‌غربی، این میزان ۷۳ درصد است و عامل اصلی قرار گرفتن استان در رتبه پایین کشوری است.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی از نظر شاخص میزان بهره وری از فضای کسب و کار در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

وی افزود: در یکسال گذشته تلاش های زیادی در آذربایجان غربی صورت گرفته که از آن جمله سرمایه‌گذاری ۲۲۰میلیارد تومانی برای ایجاد ۳۸۰ سایت نسل سوم و ۲۸۰ سایت نسل چهارم انجام گرفته با این حال طولی بودن استان و مشکلات برقراری ارتباط در جاده‌ها یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ضعیف استان به شمار می رود.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان فاقد پوشش ارتباطی هستند که از فردا عملیات برقراری ۸۰ سایت جدید برای پوشش این جاده‌ها آغاز و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بدلیل اینکه۲۲۰۰ روستا از ۳۱۶۸ روستای استان با خطوط ثابت روستایی برقرار شده، شاهد کیفیت پایین ارتباط هستیم که بنا داریم تا پایان سال ۶۰۰ روستا را به نسل ۳ و ۴ ارتقا دهیم و از این میزان ۱۶۹ سایت جدید در استان تا پایان سال راه‌انداری خواهد شد.

آذری جهرمی در خاتمه گفت: رتبه ۲۸ استان از لحاظ توسعه پایدار است و برای بهره‌برداری از پروژه‌های جدید ، در پایان امسال یا ابتدای سال آینده برای سرکشی از آنها دوباره به آذربایجان‌غربی سفر خواهم کرد.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1010700
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.