قاسم جلیلی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه پهنای باند دسترسی دیتا اپراتورها، توسعه فیبر نوری به طول 150 کیلومتر در شهرهای آذربایجان غربی، راه اندازی دستگاه خودپرداز پست بانک در 6 روستای محروم استان، اجرای طرح ملی GNAF در شهرهای خوی و ارومیه، تامین تجهیزات 90 واحد ICT روستایی برای صدور کارت ملی هوشمند و راه اندازی سیستم همراه نامه رسان از جمله این طرح ها به شمار می رود.
وی اضافه کرد: توسعه مراکز دیتا سوئیچ، فیر نوری و FTTH در شهرهای مختلف آذربایجان غربی، فراهم شدن امکان ارائه تلفن ثابت در 615 روستا و راه اندازی یک امکان ارتباط تلفن عمومی در چهار روستا از دیگر طرح های مورد بهره برداری در سفر وزیر ارتباطات به استان بود.
وی بیان کرد: در این سفر طرح های قابل توجهی با اعتبار یکهزار و 776 میلیارد ریال توسط سه اپراتور تلفن همراه در آذربایجان غربی افتتاح شد که از جمله آنها می توان به راه اندازی و احداث 72 سایت نسل سوم و 131 سایت نسل چهارم اپراتور همراه اول و راه اندازی و احداث 283 سایت نسل سوم و 149 سایت نسل چهارم و همچنین احداث هشت سایت اینترنت ثابت نسل چهارم توسط ایرانسل و راه اندازی پنج سایت نسل سوم توسط رایتل اشاره کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از آغاز طرح شهر هوشمند به اهتمام شهرداری ارومیه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: در این راستا عملیات توسعه فیبرنوری به طول 67 کیلومتر آغاز شده است.
جلیلی نژاد افزود: همچنین در این سفر طرح امنیت اطلاعات و سامانه و اپلیکیشن های کاربردی شهر هوشمند شهرداری ارومیه راه اندازی شد.
به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر 2 روزه خود به آذربایجان غربی ضمن حضور در شهرستان های خوی، میاندوآب، مهاباد و اشنویه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی نیز حاضر شد.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.