رضا نقی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 66 درصد ترکیب جمعیتی مردم استان با احتساب شرکت های تعاونی سهام عدالت، تحت پوشش چتر حمایتی تعاونی های فعال آذربایجان غربی هستند.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی یکهزار و 755 شرکت تعاونی فعال دارد که این شرکت های تعاونی به صورت مستقیم برای 30 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: تعاون یکی از سه بخش مهم اقتصادی کشور به شمار می رود که در سال های گذشته مهجور واقع شده بود و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این حوزه مهم اقتصادی رشد چشمگیری داشته است.
وی بیان کرد: باید در این زمینه بیشتر کار شود چون تعاون از بسترهای اصلی ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: میزان نرخ بیکاری در سطح استان از 14.3 درصد طی بهار سال 1396 به 14.9 درصد در بهار سال افزایش یافته است.
نقی زاده افزود: تعداد بیکاران آذربایجان غربی در سرشماری 2 سال گذشته 117 هزار و 517 نفر بود که هم‌اکنون نرخ بیکاری استان رقمی حدود 14/9درصد است.
وی ادامه داد: این استان طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن، هفدهمین استان کشور در نرخ بیکاری است.
وی اضافه کرد: در سال جاری از تعداد سه هزار و 57 نفر متقاضی کار برای 278 نفر از طریق کاریابی ها اشتغال ایجاد شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: 45 مرکز کاریابی در آذربایجان غربی فعال است که 25 درصد آنها در ارومیه فعالیت می کند.
نقی زاده افزود: طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اشتغال فراگیر، طرح کارورزی، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و طرح مشاغل خانگی از جمله طرح های ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ایجاد اشتغال است که در سراسر کشور با محوریت ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها اجرا می شود.
به گزارش ایرنا دولت تدبیر و امید برنامه ریزی های قابل توجهی را در خصوص حل مشکل بیکاری داشته که اشتغال روستایی و پایدار از جمله مهمترین آنهاست.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.