به گزارش ایرنا، استیضاح 2 وزیر اقتصادی کشور آن هم در شرایط حساس داخلی و خارجی، نه تنها دولت را زیر فشار مضاعف قرار داد بلکه دستاویزی شد برای فرصت طلبی دشمنان خارجی که در تلاش برای سیاه نمایی وضعیت کشور هستند.
نمایندگان مجلس نباید به دور از بیان واقعیت و پیگیری موضوع و با یک برخورد سطحی، دلیل مشکلات 40 ساله کشور را چند وزیر ببینند زیرا این لطمه به پارلمانی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی آن را راس امور می دانست.

** دولت تنها مسوول وضعیت فعلی کشور نیست
دبیر حزب اراده ملت در ارومیه با بیان اینکه استیضاح وزرای دولت سیاسی است، گفت: نمایندگان مجلس با استیضاح وزرا سعی دارند تا دولت را تنها مسوول فعلی وضعیت اقتصادی کشور معرفی کنند و فرار رو به جلو داشته باشند.
علی عالیقدر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی عملکرد خود برای برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی را برای مردم بازگو کنند، بیان کرد: استیضاح پشت سر هم وزرای دولت نه تنها نقطه قوتی برای مجلس محسوب نمی شود بلکه این اقدامات دشمنان نظام اسلامی را در رسیدن به اهداف خود امیدوار می کند.
وی افزود: استیضاح پشت سرهم وزرا در بازه زمانی کنونی همانند مسکنی کوتاه مدت با عوارض مخرب عمل می کند.
وی با تاکید بر اینکه همدلی و اتحاد در برون رفت از مشکلات امروز کشور نقش کلیدی دارد، اضافه کرد: اتحاد و همدلی بین سه قوه به معنای سکوت آنان در برابر هم تعبیر نشود.
دبیر حزب اراده ملت در ارومیه با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس در شان و منزلت مردم رفتار کنند، گفت: نباید طوری القا شود که استیضاح کنندگان وزرا به دنبال تسویه حساب شخصی هستند.
وی در رابطه با استیضاح وزیر اقتصاد، توضیح داد: در استیضاح وزیر اقتصاد شفافیت کافی وجود نداشت و در این جلسه زندگی شخصی و بخصوص فرزندان افراد به دستاویز نمایندگان تبدیل شد.

** حامیان دولت در مقابل تخریب ها رییس جمهوری را تنها نگذارند
اما رییس جبهه اعتدال کشور معتقد است که نمایندگان حامی دولت در مجلس شورای اسلامی باید در این برهه حساس در کنار دولت باشند.
غلامعلی عرب خدایی در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: نمایندگان مخالف دولت با سیاه نمایی به دنبال تضعیف و ناکارآمد نشان دادن دولت تدبیر و امید هستند و حامیان دولت نباید در این وضعیت رییس جمهوری را تنها بگذارند.
وی با بیان اینکه آن دسته از نمایندگان مجلس که استیضاح پشت سرهم وزرای دولت تدبیر و امید را خواستار هستند، سهوا یا عمدا همصدا با دشمنان نظام اسلامی عمل می کنند، گفت: دشمن در تلاش برای ناامیدی مردم است و تخریب دولت و القا کردن ناکارآمدی آن در این بازه زمانی دستاوردی جز شاد کردن دشمنان ندارد.
رییس جبهه اعتدال کشور موضوعات مطرح شده در جلسات استیضاح وزرا را غیرکارشناسی و سطحی توصیف کرد و افزود: مردم انتظار دارند تا نمایندگان آنان، بدون سیاسی بازی برای بهبودی وضعیت کشور تلاش کنند.

** نمایندگان مجلس حامی رویکرد فساد ستیز دولت باشند
رییس حزب اتحاد ملت در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دولت تنها مقصر وضعیت فعلی نیست، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از رویکرد فسادستیزی دولت حمایت کرده و حامی وزرا باشند.
اسمعیل علی میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه استیضاح حق قانونی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است، بیان کرد: نباید طوری القاء شود که برخی نمایندگان از این حق قانونی خود برای موضوعات شخصی و جناحی بهره می برند.
وی با طرح این سوال که ' دولت در وضعیت فعلی اقتصادی چقدر سهیم است؟' اضافه کرد: وقتی کمتر از 50 درصد بودجه کشور در اختیار دولت قرار دارد، نباید وضعیت فعلی را تنها متوجه دولت دانست.
وی افزود: نمایندگان مجلس به خوبی به وضعیت فعلی کشور واقف هستند و انتظار می رود تا به دور از سیاسی کاری به وظایف خود عمل کنند.
میرزایی نبود احزاب قوی را از علل اصلی ضعف در عملکرد نمایندگان مجلس دانست و گفت: اگر نیم نگاهی به کشورهای توسعه یافته در حوزه سیاسی داشته باشیم، خواهیم دید که تربیت سیاسی مهمترین حلقه مفقوده در عملکرد نمایندگان مجلس است.

** تخریب ناجوانمردانه دولت به شکاف منجر می شود
رییس مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی در آذربایجان غربی با اشاره به تلاش های تخریبی برخی ها علیه دولت، گفت: تخریب ناجوانمردانه دولت از جمله استیضاح غیرکارشناسی وزرا به ایجاد شکاف بین ملت و حکومت منجر می شود.
نادر علیزاده با بیان اینکه سرمایه اجتماعی بزرگترین دستاورد نظام اسلامی است، بیان کرد: دشمن در تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن کارگزاران نظام و مایوس کردن مردم است و در همین راستا برخی نمایندگان مجلس نیز نباید با تخریب ناجوانمردانه دولت همگام با دشمنان خارجی عمل کنند.
وی با بیان اینکه موضوعات مطرح شده در جلسات استیضاح باید رنگ و بوی نقد سازنده به خود بگیرد، افزود: مرزی بندی مشخصی باید بین نقد و تخریب باشد زیرا ناامید کردن مردم از حضور پرشور در انتخابات به هیچ وجه به معنای نقد دولت نیست.
وی رقابت جریان های سیاسی در ایام انتخابات را امری ضروری عنوان کرد و گفت: در تمامی کشورهای توسعه یافته پس از اعلام نتیجه انتخابات، تمامی جریان های سیاسی، اختلاف ها را به حداقل می رسانند و هیچ اقدامی برای دلسرد کردن مردم از دولت و آینده کشور مرتکب نمی شوند. به گزارش ایرنا موضع گیری های اخیر نمایندگان ظاهرا حاکی از این است که مجلس نشینان هیچ نقشی برای خود در وضعیت کنونی مملکت و بسترسازی برای عملکرد قوه مجریه قایل نیستند.
گزارش از شاهین سپهراد
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.