وزیر ارتباطات و  فناوری اطلاعات  گفت:پهنای باند اینترنت در آذربایجان غربی 4 برابر شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی آذری جهرمی در سومین جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه 42 شهر آذربایجان غربی همه به خدمات نسل 3 و 4 ارتباطی مجهزند افزود: در سال گذشته پهنای باند ورودی استان 81 گیگا بیت بر ثانیه بوده که در سال جاری این میزان به 346 گیگا بیت برثانیه یعنی رشد 4 برابری و شاخص پهنای باند واگذار شده از 27 به 134 گیگا بیت برثانیه ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساختهای ارتباطی زیرساخت توسعه در سایر بخشهاست افزود: بانکداری ،انرژی و حتی تامین امنیت در استان نیازمند برقراری ارتباط امن است.

آذری جهرمی با بیان اینکه برقراری ارتباطات یکی از اصول حقوق شهروندی در دولت مطرح شده و روند توسعه ای آن در بخش فناوری با شتاب بیشتری دنبال می شود افزود: از آغاز دولت دوازدهم تنها 50درصد از شهرها از پهن باند موبایلی و 35 درصد روستاها از شاخص های ارتباطی مناسب برخوردار بودند در حالی که بر اساس هدفگذاری برنامه ششم توسعه بنا است 90درصد از روستاهای بالای 20 خانوار به خدمات ارتباطی مجهز شوند که دراین راستا اعتبارات لازم به وزارت تخصیص خواهد یافت.

وی با اشاره به تقسیم بندی روستاها براساس وضعیت ارتباطات (تلفن ثابت، موبایل و اینترنت) افزود: 28 درصد از روستاهای آذربایجان غربی هر سه نوع ارتباط کامل را داشته ،34 درصد از روستاهای آذربایجان غربی 2 ارتباطی ، 34 درصد تک ارتباطی و 4 درصد فاقد هرگونه خدمات ارتباطی هستند.

آذری جهرمی با بیان اینکه 44 درصد روستای کشور دارای خدمات ارتباطی کامل هستند و این شاخص در آذربایجان غربی 28 درصد است افزود:این نشان از اینست که هنوز استان از لحاظ توسعه ارتباطی عقب است.

وزیر ارتباطات با اشاره به علت عقب ماندن استان در حوزه ارتباطات افزود: یکی از زیرشاخه های مهم در بخش فناوری ارتباطات سواد است که متاسفانه این استان در این شاخص رتبه پایینی داشته و سطح سواد در مناطق روستایی این استان 73 درصد است که باید میزان پوشش سواد آموزی را در روستاها افزایش داد تا جایگاه فناوری در آذربایجان غربی نیز رشد یابد.

وی با اشاره به اینکه 200 کیلومتر از جاده های استان فاقد پوشش ارتباطی و آنتن دهی هستند افزود:هدفگذاری شده با انجام عملیات اجرایی 80سایت جدید در استان این 200 کیلومتر تا پایان سال پوشش یابد، همچنین با راه اندازی 169 سایت جدید 600 روستای آذربایجان غربی تا پایان سال از خدمات نسل4 برخوردار شود.

به گزارش ایسنا؛در جلسه شورای اداری استان و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، از ۵ پروژه مهم اتمام یافته در یکسال گذشته با سرمایه‌گذاری ۲۲۰میلیارد تومان بهره برداری شد و عملیات اجرایی ۳ پروژه نیز آغاز خواهد شد و تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

در این آیین  از  ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهری برای پایداری ارتباطات استان، ایجاد امکان ارتباطی برای ۶۱۵ روستای فاقد امکان ارتباطی به تلفن ثابت و اینترنت خانگی و توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی پست بانک در ۵۶ روستا نیز بهره برداری شد.

همچنین عملیات اجرایی ایجاد امکان ارتباطات تلفن ثابت و اینترنت خانگی برای ۱۷۶ روستا، توسعه خدمات پهن باند موبایل برای ۶۰۰ روستا و نیز تکمیل پوشش جاده ای برای ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی فاقد پوشش با سرمایه‌گذاری ۱۵۴ میلیارد تومان آغاز شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.