به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات زیرساخت های ارتباطی مهاباد افزود: بخشی از گزارش هایی که توسط مسوولان مخابرات به این وزارتخانه ارسال می شود با مطالبه ها و گلایه های مردم تطابق ندارد.
وی با اشاره به مشکلات ارتباطی محورهای مهاباد به شهرهای پیرانشهر، سردشت و بوکان گفت: هشت سایت جدید در این سه محور برای پوشش تلفن همراه تا پایان سال احداث می شود.
آذری جهرمی با بیان اینکه بدترین مسیر منطقه مربوط به محور پیرانشهر - مهاباد است، گفت: 17 کیلومتر از این مسیر تحت پوشش هیچ اپراتوری نیست و بر این اساس باید جزو اولویت های کاری ارتباط جاده ای قرار گیرد.
وی اضافه کرد: مسیر مستقیم پست مهاباد به ارومیه نیز از اول شهریور افتتاح شده است که سرعت انتقال مبادلات پستی را افزایش می دهد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه تلفن ثابت نیازهای اساسی این شهرستان است، گفت: طی چهار سال گذشته تلفن ثابت در این شهرستان توزیع نشده است.
جلال محمود زاده افزود: چهار هزار و 600 واحد از مسکن مهر مهاباد بدون تلفن ثابت هستند این در حالی است دیگر امکانات رفاهی شامل برق، گاز و آب آنها تامین شده است.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت های ارتباطی در مسیرهای روستایی فرسوده است، گفت: مشکلات باطری در دکل های مخابرات و نبود سیستم های خنک کننده سبب شده است که بیشتر مواقع ارتباط تلفنی روستاهای بخش خلیفان قطع باشد.
محمود زاده یادآور شد: روستاهای 'بایین دره' و 'قوپی بابا علی' شهرستان نیز تحت پوشش هیچ گونه خدمات ارتباطی نیست.
فرماندار مهاباد نیز در این جلسه اظهار داشت: این شهرستان جزو شهرستان های گردشگرپذیر جنوب غربی کشور است اما از لحاظ زیرساخت های ارتباط جاده ای با مشکلات زیادی شامل نبود آنتن دهی تلفن همراه مواجه است.
ایرج شجاعی ادامه داد: اکثر مناطق جاده ای مهاباد به سمت مسیرهای بوکان، سردشت و پیرانشهر آنتن دهی تلفن همراه ندارد و این امر موجب رنجش مسافران و گردشگران این شهرستان می شود.
وی یادآور شد: لیست 12 روستای بخش خلیفان که اینترنت خانگی را خواستار هستند به استان ارسال شده است و طبق وعده مسوولان این مناطق تا پایان سال به اینترنت وصل می شود.
به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه 19 شهریور جهت بررسی وضعیت حوزه های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آذربایجان غربی سفر کرد و پس از حضور در شورای اداری شهرستان های میاندوآب و اشنویه، در شورای اداری استان آذربایجان غربی حضور می یابد.
3020/9903/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.