محمد جواد آذری جهرمی روز دوشنبه در بدو ورود به آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق تفاهم نامه ای که با وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی منعقد شده است، ظرفیت فناوری اطلاعات برای هوشمندسازی بخش های کشاورزی، آب و برق کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه امسال این طرح در برخی از استان های کشور به اجرا گذاشته می شود، اظهار داشت: تدوین سند مشترک تحول دیجیتال در بخش کشاورزی به اتمام رسیده است و به زودی رونمایی می شود.
به گزارش ایرنا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این نیز بر کاربردهای هوشمندسازی سیستم ها در بخش های گوناگون انرژی به ویژه مدیریت مصرف آب و برق تاکید کرده بود.
آذری جهرمی همچنین با اشاره به پوشش 100 درصدی شهرهای آذربایجان‌غربی در حوزه فناوری اطلاعات بیان کرد: امسال توسعه پوشش ارتباطی مناطق محروم و مسیرهای جاده ای هدفگذاری شده است.
وی آذربایجان غربی را یکی از استان های هدف برنامه ریزی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و گفت: در 2 سال گذشته 2 هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه ارتباطی آذربایجان غربی انجام شده و دسترسی این استان به شبکه پهن باند توسعه یافته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: برای بهبود بیش از پیش وضعیت آذربایجان غربی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکهزار و 490‌ میلیارد ریال سرمایه گذاری دیگر نیز تا پایان سال در این استان انجام می شود.
آذری جهرمی با اشاره به رونمایی از طرح های فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان غربی در این سفر، ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از این طرح ها زمینه رشد روزافزون این حوزه در استان فراهم شود.
به‌ گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آغاز سفری 2 روزه به آذربایجان غربی، در خوی حضور یافت تا در شورای اداری این شهرستان شرکت ‌کند.
سفر به اشنویه و میاندوآب و همچنین شرکت در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی در روز سه شنبه، 20 شهریور ماه جاری از جمله دیگر برنامه های آذری جهرمی در این استان است.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.