به گزارش ایرنا، علی مصطفوی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین افزود: : برگزاری باشکوه مراسم اربعین نشانگر وحدت، اقتدار و عزت مسلمانان است.
وی با تاکید بر اینکه مردم چند برابر کنگره حج در همایش بزرگ اربعین شرکت می کنند، اضافه کرد: اگر مسلمانان متحد باشند، هیچ خطری نمی تواند آنان را تهدید کند.
مصطفوی بیان کرد: این همایش بزرگ، وجهه مردمی دارد و باید از دولتی کردن آن ممانعت شود؛ دولت هم در این مراسم تنها وظیفه تسهیل گری دارد.
وی پیش بینی کرد که امسال 24 هزار نفر از این استان در مراسم اربعین شرکت کنند و اضافه کرد: کمیته های ستاد اربعین و موکب ها باید هماهنگ باشند زیرا نتایج جلسات در موکب ها نمود پیدا می کند.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی افزود: مراسم پیاده روی اربعین یک حرکت مردمی برخواسته از عمق علاقه و عشق مردم به امام حسین(ع) است و باید مردمی نیز باقی بماند.
وی با تاکید بر اینکه مردم اساس این پیاده روی هستند، ادامه داد: نقاط ضعف سال های پیشین باید شناسایی شده و خدمات بهتری به زائران عرضه می شود.
به گزارش ایرنا پیاده روی اربعین با حضور میلیونی عاشقان سالار شهیدان طی سال های اخیر به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است و سربازان مکتب امام حسین (ع) هرساله برگزاری این آیین را انتظار می کشند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.