به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدرضی شکوری روز یکشنبه در همایش عاشورائیان خوی که با حضور مداحان و روسای هیات های مذهبی و مسوولان این شهرستان برگزار شد، افزود: علمای دلسوز و وفادار به دین و مداحان و ذاکران امام حسین (ع) باید با بیان فلسفه سیاسی قیام امام حسین(ع)، نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند.
وی با بیان سخنانی از امام حسین(ع) که در روز عاشورا ایراد فرموده بودند، اضافه کرد: قیام حسینی با هدف برپایی حکومت اسلامی و احیای دین محمدی(ع) شکل گرفت و ریشه های واقعه عاشورا باید با تحلیل های دقیق دینی و علمی در بین مردم تبیین شود.
وی افزود: مکتب امام حسین (ع) در طول تاریخ اسلام آثار و برکت های زیادی برای شیعیان داشته است و باید این آثار به صورت مستند و علمی به نسل جوان منتقل شود.
حجت الاسلام مصطفی محمدلو، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوی نیز در این آیین گفت: هیات های مذهبی می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری داشته باشند.
وی بیان کرد: ذاکران محترم در ماه محرم، زیبایی های زندگی امام حسین(ع) و دیگر امامان معصوم را به مردم بشناسانند.
سرهنگ بیت الله پاشایی، فرمانده انتظامی خوی نیز همدلی و همبستگی مردم با ناجا در ایام محرم را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: امنیت حاکم بر فضای جامعه در سایه ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تحقق می یابد.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.