به گزارش ایرنا محمد مهدی زاده روز یکشنبه در شورای پشتیبانی سواد آموزی آذربایجان غربی با اشاره به عزم راسخ دولت در زمینه ریشه کنی بیسوادی، افزود: بیسوادان آسیب پذیر و آسیب زننده هستند و جامعه از بیسوادی آسیب می بیند.
وی بیان کرد: در این چهل سال از عمر انقلاب، تلاش های بسیاری در زمینه سوادآموزی در سطح کشور صورت گرفته و میزان باسوادی سالانه یک درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی درصد باسوادی کشور در گروه سنی 10 تا 49 سال حدود 48.5 درصد بوده و هم اکنون 94.5 درصد از این گروه سنی باسواد هستند.
وی با بیان اینکه اعتیاد و بزه توسط بیسوادان نشر و رواج پیدا می کند، گفت: اگر دانش آموزی به خاطر فقر به مدرسه نمی آید، آموزش و پرورش مقصر نیست زیرا وظیفه این نهاد آموزش است و دستگاه های حمایتی هم وظیفه یاری دارند.
وی اظهار داشت: آمار موجود در زمینه سواد آموزی مقداری اختلاف دارد و در این زمینه به رهبر معظم انقلاب هم نامه نوشته شد و ایشان فرمودند مرجع رسمی آمار، مرکز آمار است و باید کارشناسی شده و روش آمارگیری اصلاح شود.
به گزارش ایرنا و براساس آمار سال 1395، 2 میلیون و 690 هزار نفر از جمعیت ایران بیسواد هستند و یک سوم از این تعداد را افراد آموزش ناپذیر تشکیل می دهند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.