به گزارش ایرنا غلامرضا تاجگردون روز دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود: این اعتبار با هدف اجرای طرح های اشتغال در حوزه های بافت فرسوده، ناوگان فرسوده حمل و نقل و نگهداشت تولید هزینه می شود.
وی اضافه کرد: ساز و کار مربوط به اختصاص این بودجه در راستای ایجاد اشتغال در استان های مختلف کشور در دست بررسی است و در آینده نزدیک نهایی می شود. وی با تاکید بر اینکه بیکاری در حال حاضر از جمله مشکلات کشور است، اظهار داشت: جهت ایجاد فرصت های شغلی جدید باید از سرمایه های صندوق توسعه ملی، بانک ها و بخش خصوصی بهره برداری شود.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه به همه ایران تعلق دارد، ادامه داد: مشکلات این دریاچه باید با همکاری و مشارکت همگانی حل شده و از ظرفیت بودجه ای نهادهای مختلف نیز بهره برداری شود.
تاجگردون با اشاره به لزوم توجه ویژه به آذربایجان غربی، گفت: با استفاده از ظرفیت های موجود و جذب سرمایه های داخلی و خارجی می توان در جهت توسعه این استان گام برداشت و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در راستای تسهیل این روند آمادگی لازم را دارد.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آذربایجان غربی نیازمند توجه ویژه همه نهادها و ارگان های ملی است، افزود: برنامه ریزی برای توسعه مناطق محروم به ویژه این استان ضروری است و باید در این خصوص تمهیدات لازم از سوی مجلس اندیشیده شود.
جهانبخش محبی نیا اضافه کرد: سیاست گذاری بودجه ای نیز باید اصلاح و زمینه اختصاص بودجه های مناسب به مناطق محروم فراهم شود.
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با هدف بررسی وضعیت آذربایجان غربی امروز و فردا میهمان مردم و مسوولان این استان هستند.
پیشتر نیز 1.5 میلیارد دلار با موافقت مقام معظم رهبری به موضوع اشتغال روستایی و پایدار در کشور اختصاص یافته بود که روند تصویب و اجرای طرح های این بخش در حال انجام است.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.