رییس کتابخانه های عمومی ارومیه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: 272 هزار جلد کتاب در این طرح رف خوانی و بر این اساس 12 هزار جلد کتاب مفقودی اعلام شد.
عفت آقازاده افزود: این طرح در کتابخانه های شهری علامه طباطبایی، شهید مطهری، شهید باهنر، شهید امینی، قائم و فرهنگ و کتابخانه های روستایی گنج دانش قوشچی، یار مهربان قولنجی، شهید بهروز زارع قره آغاج، افق دانش راژان، استاد شهریار چنقرالو و شهدای کشتیبان به اجرا درآمد.
وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی با نظام قفسه باز اداره می‌شود و اعضا کتاب های مورد نظر خود را با ورود به مخزن کتابخانه ها انتخاب می کنند، اضافه کرد: مشکلاتی در بازیابی منابع و خدمات‌رسانی به اعضا به دلیل آشنا نبودن اغلب کتابخوانان با نظام رده‌ بندی و جابه‌جایی کتاب‌ها در بین قفسه‌ها ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: چیدمان صحیح منابع در کتابخانه‌های عمومی به صورت روزانه و انجام فرآیند رف‌ خوانی به صورت دوره‌ای راه حل رفع این مشکلات است.
رییس کتابخانه های عمومی ارومیه با اشاره به اینکه رف خوانی درصد کتاب های مفقودی‌ را کاهش می دهد، بیان کرد: انجام این طرح به صورت دوره‌ای به مرتب و به روز بودن منابع و کتاب‌های مخزن منجر می شود.
آقازاده افزود: این امر به بهبود فرآیند بازیابی منابع و رضایت مراجعان و نیز کتابداران منجر می شود.
به گزارش ایرنا کتابخانه های عمومی ارومیه از طریق امانت دادن بیش از 416 هزار نسخه کتاب در موضوعات مختلف و به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی و همچنین نشریه و نرم افزار به عموم مردم خدمت رسانی می کند.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.