سامرند مرزنگ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره)، مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی فرهنگیان، کلینیک فوق تخصصی و مرکز ثبت و تشخیص سرطان است که در مجموع برای آنها 95 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) به مساحت 12 هزارمترمربع دارای 39 تخت، سه اتاق ایزوله و یک اتاق CPR بوده و برای احداث آن 30 میلیارد ریال هزینه شده که 6 میلیارد و 100 میلیون ریال آن برای خرید تجهیزات صرف شده است.
وی یادآور شد: به طور متوسط روزانه بیش از 600 بیمار در بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد مداوا می شوند که برخی مواقع این تعداد به یکهزار بیمار نیز می رسد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی فرهنگیان نیز با مساحت 980 مترمربع، دارای 20 اتاق و شامل بخش های مختلف از جمله داروخانه، آزمایشگاه، دندانپزشکی و ... بوده و برای احداث آن 12 میلیارد و 350 میلیون ریال هزینه شده است.
وی افزود: این مرکز دارای 2 پایگاه غیرضمیمه و یک پایگاه ضمیمه، چهار خانه بهداشت و 13 قمر است و به 34 هزار نفر خدمات مختلف بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.
مرزنگ گفت: کلینیک فوق تخصصی نیز که در ضلع شرقی حیاط بیمارستان امام خمینی(ره) در سه طبقه احداث شده، دارای بخش های مختلف آزمایشگاه، رادیوگرافی، نوار قلب، شنوایی سنجی و در مجموع 16 رشته تخصصی است.
وی افزود: برای آن کلنیک تخصصی نیز 40 میلیارد ریال هزینه شده که یک میلیارد و 203 میلیون ریال آن برای خرید تجهیزات صرف شده است.
وی اضافه کرد: مرکز ثبت و تشخیص سرطان نیز در بلوار پرستار مهاباد و با 13 میلیارد ریال هزینه احداث شده که 650 مترمربع مساحت دارد و شامل 2 بخش شیمی درمانی و بخش تشخیص انواع سرطان بوده و تجهیز آن یک میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه داشته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به آغاز عملیات احداث بیمارستان 350 تختخوابی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان، گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث می شود و شامل های بخش زایمان، بستری عمومی، درمانگاه و بخش های پشتیبانی است.
وی اضافه کرد: اعتبارات مورد نیاز احداث این بیمارستان در ردیف 20 بودجه سال 97 تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز /17 شهریور/ از طریق فرودگاه ماکو وارد آذربایجان غربی شد و فردا نیز میهمان مردم این استان است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساعت هفت صبح امروز با استقبال مسوولان استانی وارد فرودگاه ماکو شد و جهت افتتاح مرکز جامع سلامت به شهر مرگنلر در شهرستان شوط سفر کرد.
وی همچنین چندین طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان های چالدران و خوی با افتتاح کرد.
3072/3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.