محمد حسین حسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک سال گذشته 28 هزار و 600 مورد ازدواج در آذربایجان غربی به ثبت رسید که حدود یک پنجم آن به طلاق منجر شد.
وی با اشاره به بررسی عمده دلایل طلاق در آذربایجان غربی، بیان کرد: نبود توانایی ارتباط صحیح بین زوجین، خشونت، خیانت، مسایل جنسی، بیکاری و مسایل مربوط به اشتغال به ترتیب بیشترین علت طلاق در استان را شامل می شود.
معاون فرهنگی و امور جوانان آذربایجان غربی با اشاره به افزایش طلاق های عاطفی در جامعه، گفت: تاثیر و نقش منفی این گونه طلاق ها هم اکنون در سطح جامعه بیشتر از طلاق های رسمی بوده و به پرورش آسیب های زیادی از درون خانواده های نابسامان موجب شده است.
وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از افزایش طلاق در جامعه، گفت: اعضای خانواده ای که بر اثر طلاق از هم می پاشد، با مشکلات متنوع تری مواجه می شوند و در این بین کودکان و زنان آسیب پذیری بیشتری دارند.
حسنی اضافه کرد: وقوع طلاق، کودک را با تنش های روانی و اختلال های عاطفی روبه رو می کند و همین امر گرایش کودکان طلاق به انواع انحراف ها، نابهنجاری ها و بزهکاری های اجتماعی را فراهم می کند.
وی همچنین درباره علت ثبات ازدواج های سنتی نسبت به ازدواج های امروزی، گفت: حاکمیت ارزش ها و سنت ها در میان زوج های سنتی باعث شده است تا زن و مرد طلاق را یک عمل ضد ارزش و هنجار اجتماعی به شمار بیاورند.
به گزارش ایرنا، بیشترین نسبت طلاق به ازدواج کشور در سال گذشته مربوط به استان تهران با میزان 43 درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان به میزان 10 درصد بوده است.
معاون فرهنگی و امور جوانان آذربایجان غربی به منظور دیدار و گفت و گو با جوانان مهاباد به این شهرستان سفر کرده است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذبایجان غربی قرار دارد.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.