جواد زاهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رضا حسن زاده عضو کانون پروش فکری و نوجوانان سلماس برای تدوین مستند 'چاقوسازی' این جایزه را از هیات داوران جشنواره دریافت کرده است.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش های پویانمایی، فیلم کوتاه شامل داستانی و مستند و بخش جنبی برگزار شده است، اضافه کرد: کودکان و نوجوانان در 2 گروه سنی 6 تا 12 و 13 تا 18 سال با موضوع آزاد در این جشنواره شرکت کرده اند.
وی با بیان اینکه جشنواره قاصدک 10 تا 14 شهریور در اصفهان برگزار شد، ادامه داد: کشف و پرورش استعدادها، خلاقیت‌ها و توانایی تفکر در میان مخاطبان، ایجاد فضایی برای پرورش کودکان و نوجوانانی خلاق، با نشاط، اندیشه‌ورز و پایبند به اخلاق، آشناسازی مخاطبان با ارزش‌های دینی و همچنین فرهنگ، هنر، ادبیات و تاریخ و ایجاد انگیزه در کودکان و نوجوانان برای گرایش به فیلمسازی از جمله اهداف این جشنواره بود.
به گزارش ایرنا داوران در بخش فیلم‌های زنده تولید شده از سوی کودکان 24 فیلم را از میان 142 فیلم کوتاه، 13 مستند و 57 فیلم مربوط به بخش مروری بر جشنواره انتخاب و در بخش آثار پویانمایی نیز 26 اثر را نیز از میان 416 پویانمایی رسیده به دبیرخانه معرفی کردند.
آثار بخش فیلم کوتاه و مستند این جشنواره را محمدرضا کریمی صارمی، غلامرضا حیدرنژاد و لیلا میرهادی و بخش پویانمایی را محمدرضا کریمی صارمی، هدی اثنی‌عشری و مهدی خرمیان داوری کردند.
به گزارش ایرنا 23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان است.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.