سلمان فرضعلی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رقابت‌ها که حکم انتخابی تیم ملی اسکواش نوجوانان را نیز دارد، 100 نفر ورزشکار از 30 استان کشور حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه رقابت ها به مدت 2 روز تا 17 شهریور در حال برگزاری است، اضافه کرد: شرکت کنندگان رقابت های خود را به صورت حذفی انجام می دهند و حضور مربیان تیم ملی و مسوولان فدراسیون اسکواش در جریان این مسابقات نشانگر سطح بالای رقابت ها از نظر کیفی و فنی است.
وی بیان کرد: تیم اسکواش آذربایجان غربی با 6 ورزشکار و هدایت مجید روحانی سرمربی سابق تیم‌های ملی و ایرج قنبری در این رقابت ها شرکت کرده است.
به گزارش ایرنا هیات اسکواش آذربایجان غربی فعالیت خود را از سال 1389 آغاز کرده است و به عنوان یک هیات نوپا در طول مدت هشت سال توانسته در ارزیابی فدراسیون جزو پنج هیات برتر ایران قرار گیرد.
هم اکنون در شهرستان های میاندوآب، ارومیه، اشنویه و پیرانشهر سالن اسکواش وجود دارد ولی هیات شهرستان های نقده، خوی، سلماس و مهاباد فاقد خانه اسکواش است.
اسکواش ورزشی راکتی است که به صورت تک ‌نفره (2 بازیکن) و دونفره (4 بازیکن) در زمینی کاملا احاطه ‌شده با دیوارهای معمولا شیشه‌ ای بازی می‌شود و شیشه‌ای بودن دیوارها تماشای بازی توسط تماشاگران را امکان‌ پذیر می‌کند.
یکی از دشواری‌ های اسکواش این است که برخلاف دیگر ورزش‌های راکتی، توپ در اغلب اوقات از پشت سر بازیکن می‌آید و هدف اصلی این بازی، ضربه‌ ای به توپ است که حریف نتواند به راحتی ضربه بعدی را به دیوار بزند و یا به دشواری واکنش نشان دهد.
2093/7156
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.