جلال غفارزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این امر اقدامی ابتکاری بوده و به اهتمام معاونت غذا و دارو و همراهی اساتید دانشگاهی و 16 شرکت تولیدی محصولات لبنی به انجام می رسد.
وی اضافه کرد: در قالب این طرح، پنیر کوزه /کوپه پنیری/ با حفظ ساختار سنتی، طبق موازین و اصول بهداشتی و جهت رفع نیاز بازارهای داخلی و خارجی و مشتری پسندی تولید و به صورت منقوش به شناسنامه و برچسب بهداشتی در بازار توزیع می شود.
وی با اشاره به اینکه محصولات لبنی تولیدی آذربایجان غربی پیشتر به صورت چمدانی و مسافری به کشورهای دیگر صادر می شد و عواید بسیار کمی داشت، بیان کرد: با بسته بندی مناسب و وجود برچسب بهداشتی، نگرانی خاصی در خصوص صادرات این محصولات وجود نخواهد داشت و پنیر تولید ارومیه می تواند به صورت صادراتی در دیگر کشورها نیز به فروش برسد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: آذرلبن شاد، بریوان شیر، پاک شیر، پگاه، چی چست شیر، دادلی لبن، زرین لبن، شهد آراز ماکو، شیر ایران، فرآورده های لبنی آخار سوت، فرآورده های لبنی نادر سلیمانی، فرید لبن روزگار لبنیاتی سحر، لبنیاتی سلمانی، نوین نسیم، نیکان مهر آذربایجان و هامون شیر شرکت های تولیدی لبنی است که در این طرح مشارکت می کنند.
به گزارش ایرنا، پنیر کوزه‌ای (کوپه پنیری) نوعی پنیرخوش طعم و پر طرفدار منطقه آذربایجان است که برای تهیه آن، در فصل تابستان، پنیر را در داخل نوع خاصی از کوزه می‌کوبند و بعد از محکم کردن درب آن، پنیر را تا موقع فرارسیدن فصل زمستان در زیر خاک نگه می‌دارند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.