مدیر آموزش و پرورش ماکو از نوسازی و بازسازی 24 مدرسه شهرستان ماکو خبرداد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش ماکو در راستای آماده سازی مدارس شهرستان برای سال تحصیلی جدید اظهارکرد: آموزش و پرورش ماکو در تابستان امسال با همکاری سپاه پاسداران شهرستان با عنوان طرح هجرت 12مدرسه را در شهرستان ماکو رنگ‌آمیزی و با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو 24 مدرسه در موضوع سرویس‌های بهداشتی ترمیم و بازسازی کرد.

مدیر آموزش و پرورش ماکو همچنین از افتتاح و بهره برداری دو مدرسه جدید در شهرستان خبر داد و گفت: این دو مدرسه روستایی و شهری در هفته دولت افتتاح شد که امسال با سال تحصیلی جدید به بهره برداری خواهد رسید.

وی بابیان اینکه امسال در شهرستان ماکو در مدارس دولتی 17 هزار و105 نفر دانش آموز در مدارس دولتی و در مدارس غیردولتی 1346نفر جمعا به تعداد18451 نفر دانش آموز ثبت نام کرده است افزود: از این تعداد 11 هزار و 19 نفر در مقطع ابتدایی 3634 نفر متوسطه اول، 2452 نفر متوسطه دوم و 473نفر پیش دبستانی در شهرستان ماکو در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل خواهند شد.

باباپور کوچکترین جمعیت دانش آموزی در شهرستان ماکو را در روستاهای تلیم خان، عبداله کندی، کلیک با هرکدام 5 نفر دانش‌آموز عنوان کرد و افزود: باید مسئولین و خانواده‌ها با همکاری هم در صد در صد پرورش و افزایش تفکر های علمی و نخبگان علمی باشند.

وی در تشریح تعداد آماری آموزگار تدریس در آموزشگاه ها افزود: 849 وظیفه تدریس را بر عهده دارند که کادر اداری 32 نفر و کل نیرو 1200 است و 47 معلم بازنشسته و 18 معلم ورودی جدید در سال تحصیلی 97 داریم.

باباپور از افزایش 10 الی 15 درصدی شهریه های مدارس غیردولتی در ماکو خبر داد و با تاکید بر اینکه امسال هیچ دانش آموزی بدون کلاس و هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود افزود: رشته حمل و نقل با تفاهم بین منطقه آزاد ماکو، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل راهداری، فضاهای آموزشی صورت گرفته است که در سال تحصیلی جاری شاهد ثبت نام آن خواهیم بود.

مدیر آموزش و پرورش ماکو در ادامه با اشاره به اینکه 40 درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم بدون صرف صبحانه در کلاس درس حاضر می شوند، افزود: از خانواده ها انتظار داریم دانش آموزان را بعد از صرف صبحانه کامل راهی مدرسه نمایند تا دانش آموز با ذهنی فعال و پویا درس را فرا گیرد.

مدیریت آموزش و پرورش ماکو همچنین از امادگی مدارس این شهرستان جهت بازگشای مدارس در 31 شهریور خبر داد و افزود: تمامی برنامه های کلاسی و برنامه های معلمین قبل از 20 شهریور آماده و مدارس باید تا 30 شهریور اولین جلسه معلمین خود را با حضور کارشناسان اداری برگزار نمایند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.