به گزارش ایرنا ماموستا یحیی اسماعیلی روز جمعه در خطبه نماز جمعه این شهرستان افزود: وقتی جامعه ای بر معضل بیکاری و فقر غلبه کند، به بسیاری از دستاوردها از جمله برقراری عدالت اجتماعی و امنیت پایدار می رسد.
وی ادامه داد: سیاست های توزیع پول مشکل فقرا را حل نمی کند و بر این اساس مسوولان باید مسیری را انتخاب کند که منافع حداکثر جامعه را در برداشته باشد.
ماموستا اسماعیلی اضافه کرد: وقتی انحصار ثروت در دست توانگران و ثروتمندان باشد، جامعه وضعیت ناپایداری پیدا می کند؛ بطوری که ثروت در دست یک عده معدودی از جامعه قرار می گیرد و این افراد می توانند جامعه را به هر سمتی سوق دهند.
امام جمعه موقت مهاباد بیان کرد: مشکل فقر یک موضوع چند بعدی است که می تواند همه ابعاد زندگی انسان از اقتصادی تا مسائل فرهنگی، پرورشی و آموزشی را تحت تاثیر قرار دهد.
ماموستا اسماعیلی با بیان اینکه یکی از اصول تعلیمات قرآن کریم دعوت به تفکر است، یادآور شد: دین اسلام بر پایه عقل و علم بنا شده است؛ بطوریکه قرآن کسانی را که در رازهای آفرینش پروردگار تفکر نکنند، سرزنش می کند.
وی تصریح کرد: خداوند در برخی از آیات قرآن از انسان ها می خواهد که در آفرینش خود و جهان پیرامون خود فکر کنند و در برخی دیگر توجه انسان را به مطالعه و اندیشه در سرگذشت پیشنیان و پند و عبرت گرفتن از آنان جلب کرده است.
به گزارش ایرنا نماز جمعه این هفته مهاباد به امامت ماموستا یحیی اسماعیلی با حضور پرشور مردم در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.
9903/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.