به گزارش ایرنا حسین ادبیان، روز پنجشنبه در ' نشست توسعه پایدار و مسیر توسعه '، که به همت اداره جهاد کشاورزی خوی و سازمان های مردم نهاد 'دعوت' و 'پارپاق' در این شهرستان برگزار شد، افزود: توسعه دارای 2 بعد سیاسی ـ اجتماعی و اقتصادی است و باید هر 2 بعد به صورت یکجا اجرا شود.
وی بر اصلاح و تغییر الگوهای توسعه ای در ایران تاکید کرد و افزود: متاسفانه توسعه در ایران فردی و نهادی نبوده است و باید فرد، محور توسعه باشد.
این مدرس جامعه شناسی، هویت یابی افراد در جامعه را بر احساس مسئولیت آنان موثر عنوان کرد و گفت: این کار باعث مطالبه گری اعضای جامعه شده و به مطالبه عدالت منجر می شود.
هادی حکیمی، استادیار برنامه ریزی شهری دانشگاه تبریز، دیگر سخنران این نشست هم گفت: توسعه باید رشد پایدار اقتصادی و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد و به رونق رو به رشد در جامعه منجر شود.
وی نبود توسعه یافتگی واقعی در شهرها را علت پایدار نبودن آنها عنوان کرد و افزود: جهت رسیدن به توسعه واقعی و پایدار باید پایه های اصلی توسعه همگون صنعتی و اقتصادی در شهر فراهم باشد.
به گزارش ایرنا نقش سازمان های مردم نهاد در نهادینه کردن رفتارهای فرهنگی از جمله فرهنگ سازی درباره پرهیز از رهاسازی زباله در طبیعت و گسترش فرهنگ کتابخوانی در مکان های عمومی در سال های گذشته غیرقابل انکار است و اهمیت تداوم فعالیت های سمن ها در جامعه را بیش از پیش نشان می دهد.
شهرستان خوی دارای 20 سازمان مردم نهاد فعال است که اعضای آنها در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ایثارگران، امور خیریه، آموزش زنان روستایی، اهدای عضو، محیط زیست و امور جوانان فعالیت می کنند.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.