ناصر قره پاپاق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 20 هزار و 396 هکتار زمین زراعی آبی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون چهار هزار و 536 هکتار از آن به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.
وی ادامه داد: هیچ محدودیتی برای اجرای آبیاری نوین در این مزارع وجود ندارد و جهت سرعت بخشیدن به اجرای طرح نیازمند همکاری بیشتر کشاورزان هستیم.
وی ادامه داد: اگر کشاورزان پروانه مجاز آبیاری را در اختیار داشته باشند، می توانند با مراجعه به اداره جهاد کشاروزی این شهرستان مجوزهای لازم را برای اجرای آبیاری نوین در زمین کشاورزی خود دریافت کنند.
مدیر جهاد کشاورزی نقده اضافه کرد: استفاده از روش‌های مناسب آبیاری نوین می تواند راندمان آبیاری را در اراضی کشاورزی در بخش آبیاری قطره ای به میزان 90 درصد و در بخش آبیاری بارانی به میزان 65 درصد افزایش دهد.
به گزارش ایرنا نقده دارای 20 هزار و 396 هکتار زمین زراعی آبی، 29 هزار و 325 هکتار زمین دیمی، هفت هزار و 606 هکتار باغ و 42 هزار هکتار اراضی ملی است.
شهرستان 110 هزار نفری نقده با 92 روستای تابعه در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی شهر ارومیه قرار دارد.
اجرای طرح های آبیاری نوین از جمله راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است؛ بیش از 90 درصد آب مصرفی در کشور و آذربایجان غربی به حوزه کشاورزی اختصاص دارد.
آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و 90 درصد منابع آبی استان در این اراضی مصرف می شود.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.