به گزارش ایرنا از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، در پیام صادره از سوی محمدمهدی شهریاری آمده است: پیروزی غرورآفرین تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات بازی‌های آسیایی2018جاکارتا را به ملت بزرگ ایران و خطه قهرمان‌خیز آذربایجان‌غربی تبریک عرض می‌نمایم؛بی شک نقش غیرقابل انکار پنج سروقامت قهرمانِ استان‌آذربایجان‌غربی در این پیروزی مقتدرانه، نشان دیگری از شایستگی فرزندان رشید و غیور این استان و دلیل محکمی بر این مدعاست که 'ارومیه مهد والیبال ایران' است.
در ادامه این پیام آورده شده است: والیبال گره خورده با فرهنگ و تاریخ آذربایجان‌غربی، خاصه ارومیه است؛ ورزشی که گویی کودکان این سامان، همچون زبان مادری با آن نشو و نما یافته و قد کشیده و بزرگ می‌شوند. معتقدم ورزشکاران، خصوصا والیبالیست‌ های نخبه استان که نه‌تنها در کشور، بلکه در میادین جهانی زبانزد خاص و عام‌اند، بهترین سفیر برای معرفی فرهنگ، آداب و سنن آذربایجان‌غربی‌اند.
استاندار آذربایجان غربی تاکید کرده است: ورزش والیبال 'سرمایه نمادین' آذربایجان‌غربی است و از آن می‌توان به‌عنوان فرصتی برای معرفی پتانسیل‌های استان به تمام کشور و دنیا بهره جست؛ به‌شرطی که با توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد مدارس پیشرفته و آکادمی‌های علمی در قلب تپنده والیبال ایران و آسیا «ارومیه»، هم نسبت به استعدادیابی و پرورش داشته‌های غنی و بومی این ورزش پرطرفدار استان اقدام نمود و هم زمینه را برای تیم‌داری حرفه‌ای و پرسود برای مشارکت مقتدرانه در رقابت‌های ملی و فراملی، فراهم کرد.
شهریاری آورده است: والیبال یک ورزش تیمی است و فرزندان این دیار نشان داده‌اند با همدلی و اتحاد در عرصۀ کار گروهی و جمعی، همواره درخشیده اند؛امروز نیز استان امن آذربایجان غربی، برای جبران عقب‌افتادگی‌های قبلی و مزمن خویش، نیاز به کار جمعی و همدلی همه آحاد شهروندان آن در جای‌جای استان دارد تا با فعال شدن ظرفیت های کم نظیر دیگر، آذربایجان غربی به الگویی برای پیشرفت و توسعه دیگر استان ها تبدیل شود.
استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از تلاش‌های ارزنده مربیان و مسوولان ورزشی، سربلندی روزافزون بلندقامتان ملی‌پوش والیبال کشور و استان عزیزمان را از خدای منان، مسألت داشته و نوید روزهای بهتری را به هواداران پرشور والیبال ارومیه و استان، می‌دهم.
تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران روز جمعه هفته گذشته با برتری مقابل تیم ملی والیبال کره جنوبی، قهرمان رقابت های والیبال بازی های آسیایی جاکارتا 2018 شد.
سعید معروف، میلاد عبادی پور، محمدرضا حضرت پور، مرتضی شریفی و امیر حسین توخته پنج بازیکن ارومیه ای در جمع 12 بازیکن تیم ملی در این رقابت ها بودند.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.