حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز یکشنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی که در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، افزود: در بسیاری موارد، عزاداران حسینی شب ها مساجد را رها کرده و در بیرون از مساجد عزاداری می کنند که این امر باید به مرور اصلاح شود.
وی اضافه کرد: مساجد محل ارائه معارف دینی است و حضور در این مکان های مقدس، موجب می شود مردم از این معارف استفاده کنند اما اگر عزاداری در بیرون از مسجد باشد مردم از شنیدن معارف دین محروم می شوند.
وی بیان کرد: این امر باید با همکاری هیات های عزاداری، هیات امنای مساجد و دستگاه های اجرایی مرتبط حل شود.
امام جمعه ارومیه با اشاره به لزوم انسجام در برگزاری عزاداری روز هفتم ماه محرم در این شهر ادامه داد: همکاری همه دستگاه های اجرایی مرتبط و دسته های عزاداری در این تجمع ضروری است و در صورتی که این همراهی وجود نداشته باشد، برگزار نکردن این آیین بهتر است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: این تجمع باید با شور و شوق بسیار زیاد برگزار شود تا در بین استان های دیگر کشور نیز قابل ارائه باشد.
وی در ادامه اهمیت احیای فرایض امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی یادآوری کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی است و در نظام اسلامی باید مسوولان نیز وظایف خود را در قبال این فریضه الهی انجام داده و با گناهان علنی به شدت برخورد شود.
وی اضافه کرد: دانشگاه ها و مراکز علمی محل مناسبی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است و نشست های علمی در دانشگاه تاثیر معرفتی زیادی بر روی دانشجویان دارد.
به گزارش ایرنا، همه ساله هفته نخست ماه محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و اقداماتی در راستای احیای این فرایض انجام می شود.
ماه محرم امسال از بیستم شهریورماه جاری آغاز می شود؛ 29 و 30 شهریورماه امسال نیز تاسوعا و عاشورای حسینی است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.