جواد آقازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه بیشتر شکایت های مردم از بیمارستان زنان کوثر ارومیه و کمبود جا در این مرکز بود، مرکز سلامت باروری در شهرک ایثار راه اندازی شد تا بخشی از مراجعات بیمارستان به این محل انتقال یابد.
وی اضافه کرد: در این مرکز علاوه بر تامین سلامت دوران بارداری، زایمان های طبیعی نیز با حضور پزشک و ماما انجام می شود.
وی بیان کرد: در حدود 15 ماه گذشته، روزانه به طور متوسط حدود 200 نفر از خدمات این مرکز بهره مند و همین مقدار نیز از ترافیک بیمار در بیمارستان کوثر کاسته شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به دیگر گزینه های جایگزین بیمارستان کوثر ادامه داد: در داخل بیمارستان مطهری نیز بیمارستان 100 تختخوابی ساخته شده و در حال تجهیز است.
به گزارش ایرنا، مرکز سلامت باروری بانوان در زمینی با زیربنای یکهزار و 100 متر مربع در 2 طبقه و اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.
مجتمع خدمات سلامت باروری با 34 پرسنل از جمله پزشک عمومی، متخصص زنان و زایمان و نیز متخصص نوزادان و کودکان، خدمات مراقبتی، تشخیصی، بهداشتی و درمانی را به مادران و نوزادان ارائه می دهد.
از بخش های این مجتمع می توان به کلینیک تخصصی مادران پرخطر، واحدهای اختصاصی زایمان (LDR)، پست پارتوم، عمل جراحی، آزمایشگاه، مشاوره بیماری های روان، رفتاری، تغذیه و مشاوره قبل از ازدواج و تالاسمی، بهداشت محیط و حرفه ای و سلامت خانواده اشاره کرد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.