محمد کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایش های «کریم آقا» به کارگردانی محمد خیرخواه و «مجلس خستو شدن حملط» به کارگردانی 'مرتضی نورپور و پیمان سلیمانی' از ارومیه به عنوان آثار برگزیده سی امین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی به این رویداد بین المللی راه پیدا کرد.
وی اضافه کرد: نمایش های راه یافته از ارومیه بازبینی زنده را پیشنهاد داده اند و داوران جشنواره تئاتر فجر طی چند روز آینده به این شهر سفر می کنند.
وی با بیان اینکه محسن حسینی، سیروس همتی و عباس اقسامی داوری آثار این جشنواره را برعهده داشتند، بیان کرد: در بخش نویسندگی علی قبچاق نویسنده نمایشنامه «عروسک» از نقده، «امید پیرو اسلام» نویسنده نمایشنامه «نارین» از مهاباد اول و دوم شدند و هوشنگ بابایی نویسنده نمایشنامه «ساری گلین، دلی آشیق» از میاندوآب و پدرام رحمانی نویسنده نمایشنامه «عاشقانه هایم را باد برد» از ارومیه به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند.
دبیر سی امین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه جایزه سوم بخش کارگردانی به علی قبچاق برای نمایش «عروسک» تعلق گرفت، ادامه داد: جایزه دوم این بخش به پیمان سلیمانی و مرتضی نورپور برای نمایش«مجلس خستو شدن حملط» از ارومیه و جایزه اول به محمد خیرخواه برای نمایش «کریم آقا» رسید.
وی بیان کرد: جایزه اول بخش بازیگری مرد به علی کاظم زاده برای نمایش «کریم آقا» و رضا فلاحتی برای نمایش «مجلس خستو شدن حملط» تعلق گرفت.
وی با اشاره به اینکه جایزه دوم این بخش به کسری بیگ زاده برای نمایش «کریم آقا» و محمد وطن خواه برای نمایش «مجلس خستو شدن حملط» رسید، افزود: جایزه سوم نیز به احسان عارف برای نمایش «عاشقانه هایم را باد برد» و وحید ثروتی برای نمایش «ساری گلین، دلی آشیق» رسید.
کاظمی گفت: منیره شیرنژاد و سونا رحیمی برای نمایش «ترانه های تلخ تارا» از ارومیه جایزه اول، سمیرا محمدی برای نمایش کریم «آقا» جایزه دوم و شراره امیر بخش برای « مجلس خستو شدن حملط» جایزه سوم بخش بازیگری زن را دریافت کردند.
کاظمی افزود: حمید رضا حمزه پور طراح بروشور نمایش های «مجلس خستو شدن حملط» و «کریم آقا» جایزه این بخش را از آن خود کرد.
وی اضافه کرد: جایزه اول طراحی صحنه به مهرداد سعادت برای نمایش «کریم آقا»، جایزه دوم به مرتضی نورپور و پیمان سلیمانی برای نمایش «مجلس خستو شدن حملط» و جایزه سوم به رضا دلیر برای نمایش «عاشقانه هایم را باد برد» از ارومیه و سریه نجفی و رضا موسوی برای نمایش «مرگ به روش نهنگ ها» از تکاب تعلق گرفت.
وی ادامه داد: موسیقی نمایش «کریم آقا» در این جشنواره برگزیده و جایزه نقدی و دیپلم افتخار این بخش به محمد صمدی اهدا شد.
کاظی با بیان اینکه هیچکدام از 6 عکاسی که آثار آنان به جشنواره عکس تئاتر راه یافته بود حائز رتبه اول نشدند، افزود: هیات داوران این بخش از وحید رضوی، محمد خلیلی و دنیل برخوسیر تقدیر کرد.
به گزارش ایرنا سی امین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی در بخش های رقابتی و غیر رقابتی از ششم تا هشتم شهریور سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه و تماشاخانه چی چست این شهر برگزار شد.
'کریم آقا'، 'مجلس خستو شدن حملط'، 'ترانه ها تلخ تارا' و 'عاشقانه هایم را باد برده' از ارومیه به این جشنواره راه یافتند که محمد خیرخواه، 'مرتضی نورپور و پیمان سلیمانی'، وحید حصاری و پدرام رحمانی به ترتیب کارگردانان این نمایش های صحنه ای بودند.
نمایش های 'عروسک' به کارگردانی علی قبچاق از نقده، 'نارین' به کارگردانی امید پیرو اسلام از مهاباد، 'ساری گلین و دلی عاشیق' به کارگردانی هوشنگ بابایی از میاندوآب و 'مرگ به روش نهنگ ها' به کارگردانی حجت الله قاسم نژاد از تکاب در این جشنواره شرکت کردند.
سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از 22 بهمن تا چهار اسفند سال جاری برگزار می شود.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.