به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی روز شنبه در این مراسم گفت: 384 اثر به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال شده بود که 364 اثر از داخل کشور و 20 اثر نیز متعلق به کشورهای خارجی بود.
وی افزود: پنج اثر از آثار شاعران ایرانی و سه اثر از 9 شاعر خارجی در این جشنواره برگزیده شد.
وی با بیان اینکه 246 اثر این جشنواره مربوط به شاعران آذربایجان غربی است، ادامه داد: 32 نفر از ارسال کنندگان آثار به جشنواره، زن و 214 نفر نیز مرد هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: شرکت مشتاقانه شاعران سُنّی در این جشنواره یکی از ویژگی های شاخص این رویداد ادبی مهم است.
حجت الاسلام خدایاری با اشاره به اینکه جشنواره انگور برای معرفی اقتصاد و تبدیل شدن به برند در آذربایجان غربی برگزار می شود، افزود: برگزاری جشنواره شعر ترکی رضوی نیز نشانگر سنگینی کفه ترازوی شعرهای آیینی و رضوی و همچنین تعداد شعرا در این استان نسبت به سایر استان های کشور است.
وی با بیان اینکه تاکنون 2 جلد کتاب از دوره های قبلی جشنواره با عنوان 'گونش ضیافتی/مهمانی خورشید' منتشر شده است، افزود: خروجی این دوره نیز تا یک سال آینده منتشر می شود.
وی با تاکید بر اینکه تلاش های اهالی ادب و اشتیاق آنان برای خلق اشعار آیینی قابلیت تبدبل شدن به برند را برای آذربایجان غربی دارد، افرود: برگزاری مداوم این جشنواره زمینه حضور شاعران، گردشگران داخلی و خارجی را برای شناخت ارومیه فراهم می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: شعر بهانه ای برای ابراز عشق و علاقه شعرا به اهل بیت عصمت و امام رضا (ع) است و از این رهگذر زمینه معرفی سرمایه ها و میراث فرهنگی آذربایجان غربی فراهم می شود.
حجت الاسلام خدایاری گفت: هم افزایی ارگان های مختلفی چون استانداری، کانون پرورش فکری و نوجوان، دفتر امام جمعه ارومیه، بسیج مداحان، صدا و سیما و شرکت توزیع برق در برگزاری این جشنواره قابل تقدیر است.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری 10 مرداد ماه سال گذشته در ارومیه برگزار شد و 371 اثر داخلی و44 اثر خارجی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.