امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان مقدمات حضور مردم در اجتماع عظیم اربعین را بیش از گذشته فراهم کنند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با بیان اینکه اربعین حسینی ازنمادهای اسلام و تشیع است، اجتماع عظیم مردمی در اربعین را در کنار حرم امام حسین بی نظیر و میلیونی دانست و گفت:  این اجتماع عظیم در دنیا به سمت فراگیر شدن سوق می یابد و دشمنان اسلام نیز از این حرکت عظیم احساس خطر کرده و هجمه های مختلفی را در فضای مجازی برای سست کردن عاشقان حسینی برای حضور در کربلا آغاز کردند لذا لازم است مسولین مقدمات حضور آسان مردم را فراهم کنند.
وی رواج شایعات سخیف دشمنان در خصوص این اجتماع عظیم را ترسشان از این نهضت عظیم عنوان کرد و گفت : باید امسال اجتماع عظیم اربعین گسترده تر برپا شود .
امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه وظیفه بانک ها براساس قوانین استقرار نظام پولی و اعتباری بر مبنای عدل بمنظور گردش صحیح پول در کشور است و نباید به بهانه ارائه تسهیلات مردم را مستاصل کند گفت: بنابه فرمایشات رهبری بانک بنگاه اقتصادی نیست  و بانکداری اسلامی قوانین خاص خود را دارد و نباید،خلاف این قوانین انجام شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات رهبری و پیام خسته نباشید به دولتمردان برای اداره امورات در شرایط سخت فعلی تصریح کرد: دولتمردان شبانه روز برای حل مشکلات کشور تلاش می کنند که باید قدردان زحماتشان باشیم و منصفانه قصاوت کنیم.
وی با بیان اینکه الگوی حکومت اسلامی ،حکومت علوی است اظهار کرد: بهترین الگوی حکومت اسلامی مشی و رفتار امیر المومنان است  و محور عمل حاکم اسلامی نیز باید عدالت باشد لذا مسئولان کشور نیز باید مردمی و پارسا و زاهد منش بوده و علی (ع) را الگو قراردهند. 
حجت الاسلام قریشی ماه ذی الحجه را ماه بندگی و عبادت یاد کرد و بابیان اینکه ذکر یاد امامان و ائمه در انسان تقوی و یاد خدا را تقویت می کند افزود: جریان مباهله ۲۴ذی الحجه یکی از رویدادهای صدر اسلام مورد ذکر شیعه و اهل سنت است که فضیلت اصحاب کسا را هویدا کرد و افتخار می کنیم شیعه و تابع چنین اهل بیتی هستیم، لذا لازم است چنین رویدادهای مهم  را برای تبیین شخصیت اهل بیت به جوانان تشریح کنیم.
وی فضیلت های امیر مومنان را غیر قابل وصف دانست و گفت: حضرت علی (ع)حق بزرگی بر گردن ماشیعیان دارد با تحمل سختی ها در راه اسلام به شهادت رسید چه شایسته است که رسم شود روزانه دورکعت نماز به عنوان قدردانی زحماتی که قرآن ناطق برای دینداری ما کشیده، هدیه کنیم که این دو رکعت ذخیره بزرگی است در قیامت برای انسان می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.