سیدهادی بهادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح ایجاد منطقه ویژه اقصادی در سرو از 2 سال گذشته به مجلس ارائه شده است، بیان کرد: پس از تغییراتی در لایحه، ایجاد این منطقه در 2 فاز به تصویب نمایندگان مجلس رسید.
وی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سرو را فرصتی برای اشتغال زایی و توسعه صنعت در منطقه دانست و اضافه کرد: مسوولان از فرصت ایجاد شده برای منطقه بیشترین استفاده را در خدمت به مردم به کار گیرند.
وی با دعوت از سرمایه گذاران برای حضور فعال در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سرو بیان کرد: قوانین خاص و منحصر به فردی در مناطق ویژه اقتصادی حاکم است که زمینه را برای واردات مواد اولیه از طریق معافیت عوارض گمرکی و مالیات فراهم می کند.
وی افزود: به دلیل مشکلات مالی موجود در کشور، ورود بخش خصوصی در ایجاد این منطقه ضروری است.
به گزارش ایرنا، زیرساخت‌های موجود در مناطق ویژه اقتصادی به‌گونه‌ای طراحی شده که دسترسی به انواع منابع آب و انرژی با قیمت مناسب در این مناطق بسیار آسان بوده و دریافت برق صنعتی، سیستم فاضلاب مناسب یا منابع آب در این منطقه تسهیل شده است.
علاوه‌ بر این، واردات تجهیزات با تعرفه گمرکی پایین در منطقه ویژه اقتصادی میسر است و فعالان در این مناطق می توانند تجهیزات خود را با معافیت‌های مناسب گمرکی و مالیاتی وارد منطقه کنند.
یکی از مهمترین مزیت های منطقه ویژه اقتصادی سرو، فاصله کم و متناسب تا مرکز اقتصادی شرق ترکیه /وان/، مرکز استان آذربایجان شرقی و کردستان، دارا بودن خط هوایی پرتردد و در مسیر اقتصادی تهران - اروپا، دارا بودن خط ریلی تازه تاسیس و همچنین بهره مندی از ظرفیت های نیروی انسانی فعال و تحصیل کرده است.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.