ایرج شهبازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عباس زریاب خویی از مفاخر تراز اول کشور در حوزه فلسفه و حکمت و ادبیات است و اگر خوی به جز زریاب کسی را نداشت، ‌کافی بود که شهری فرهنگی و عالم پرور معرفی شود.
وی اضافه کرد: حضور تعداد زیادی از اندیشمندان داخلی و خارجی در حوزه های فلسفه، عرفان، ادبیات و هنر در همایش شمس باعث ایجاد گفتمان فرهنگی و اندیشه می شود.
وی شناخت کافی شمس تبریزی و شناساندن آن را وظیفه مسوولان و شهروندان خوی عنوان کرد و ادامه داد: توجه به ابعاد مختلف فکری و شخصیتی شمس در این روزگار خیلی موثر است.
عضو هیات علمی گروه ادبیات فارسی دانشگاه تهران، وجود نزاع، خشم و خشونت مذهبی در منطقه خاورمیانه و جهان را یادآوری کرد و گفت: شمس تبریزی به شدت با این گونه تعصبات مذهبی مخالف بود و خدامحوری در هر مذهبی را یادآور می شد که تبیین این تفکر والا، تبلیغ کننده فرهنگ صلح است.
به گزارش ایرنا چهارمین همایش بین المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا از پنجم شهریور سال جاری شروع شد و شامگاه چهارشنبه/هشتم شهریور/ با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استاندار آذربایجان غربی در بارگاه شمس تبریزی/خوی/ به پایان رسید.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.