رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت : مجتمع بزرگ  فرهنگی ، هنری و گردشگری باشکوه مقبره شمس احداث می شود .
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علی اصغر مونسان در مراسم اختتامیه همایش بین المللی شمس و  مولانا در مقبره شمس اظهار کرد : قول می دهم بزودی  عملیات اجرایی ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی ، هنری و گردشگری باشکوه در حد و نام شمس تبریزی در مزار شمس در خوی با همکاری شهرداری شروع  شود .
وی افزود : این مجتمع بزرگ در مساحت ۷ هزار متر مربع شامل مرکز فرهنگی ، مرکز همایش ها، خدمات رفاهی و المان مقبره شمس خواهد بود .
مونسان افزود : با کمک استاندار از محل منابع محلی و ملی این پروژه را درمدت یک سال تکمیل خواهیم کرد .
وی تصریح کرد: شهر خوی با ظرفیت ارزشمند مقبره شمس تبریزی و وجود بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری به یک شهر گردشگری در سطح کشور تبدیل خواهد شد .
مونسان با بیان اینکه اشعار مولانا حاوی مفاهیم ارزشمند انسانی و تداعی کننده دلدادگی های مولانا به شمس تبریزی است اظهار کرد : اشعار مولانا جایگاه بسیاری بزرگی در پژوهش های پژوهشگران شرق و غرب دارد .
وی افزود : هر کجا نام مولانا می آید همان لحظه نام شمس نیز تداعی می شود .
رییس سازمان میراث فرهنگی کشور دیدار شمس و مولانا را از اسرارآمیزترین دیدارهای عنوان کرد و گفت : این دیدار سرآغاز یک مکتب عرفانی ، و اشعاری آتشینی است که در طول  چندین قرن ولوله و شور و شیدایی بر جان ها می اندازد .
وی شمس و مولانا را افتخاری بزرگی برای کشور عنوان کرد و گفت : باید بیش از پیش به این دو گوهر مفاخر ارزشمند ملی مان بپردازیم و از این طریق هویت ناب فرهنگی ایرانی اسلامی مان را به جهانیان معرفی کنیم .
مونسان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به صنعت سودآور گردشگری اظهار کرد : کشور پهناور ایران با داشتن کهن و تمدن با سابقه و آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری جزو ۱۰ کشور برتر جهان است .
وی افزود : صنعت گردشگری با سرمایه خیلی کم ۲/۵برابر بخش های دیگر می تواند ایجاد شغل و فضای کسب و کار کند .
مونسان تصریح کرد : گردشگری در قالب بوم گردی می تواند مهاجرت روستائیان به شهرها را معکوس نماید .
وی بابیان اینکه گردشگری می تواند فرهنگ و تمدن کشور را به سایر کشورها و ملت ها معرفی کند خاطرنشان کرد : هر گردشگری که به کشور وارد می شود بعد از بازگشت تبدیل به سفیر فرهنگی کشورمان می شود.
وی از اجرای ۱۹۰۰ پروژه گردشگری با ۴۳ هزار میلیارد تومان در سطح کشور خبرداد و گفت : با تکمیل این پروژه ها ۷۶ هزار تخت به به مجموعه تخت های اقامتی کشور اضافه خواهد شد .
به گزارش ایسنا : همایش بین المللی شمس و مولانا به مدت ۳ روز در محل مقبره شمس تبریزی به میزبانی خوی از پنجم الی هشتم شهریورماه جاری با حضور سفرا و گردشگران داخلی و خارجی برگزار شد .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.