به گزارش ایرنا، مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این واحد تولیدی گفت: اصلاح بذر برای بالا بردن بهروری و بهوبد بهره وری تولید از نیازهای اصلی استان است.
اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه امسال چهار مرکز تولید بذر اصلاح شده در استان صادر شده، افزود: با افتتاح و بهره برداری از این واحدها سالانه بیش از 30 هزار تن بذر اصلاح شده در استان تولید می شود.
وی ادامه داد: در حالی که نیاز استان بیش از 85 هزار تن بذر است، سال گذشته تنها 17 هزار تن بذر اصلاح شده بود.
کریم زاده با بیان اینکه 425 هزار هکتار اراضی استان زیرکشت گندم آبی، دیم و جو است، یادآور شد: با اصلاح بذر مورد نیاز کشاورزان، حدود 20 درصد محصولات غلات استان افزایش می یابد.
ایرج شجاعی، معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد نیز با تاکید بر اینکه مسوولان باید شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کنند، گفت: این واحد اصلاح بذر با ظرفیت سالانه 2 هزار و 500 تن و 30 میلیارد ریال هزینه افتتاح شده و برای 15 نفر نیز اشتغال زایی مستقیم دارد.
درمانگاه شبانه روزی دارالشفای مکریان با 40 میلیارد ریال هزینه نیز در روز جاری افتتاح شد که خدمات تخصصی دندانپزشکی و پزشک عمومی را ارائه می دهد.
طرح سالن ورزشی چند منظوره با 620 متر مربع زیربنا و پنج میلیارد ریال هزنه از دیگر طرح های افتتاحی امروز با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان بود.
به گزارش ایرنا همزمان با هفته دولت 47 طرح عمرانی، بهداشتی و خدماتی با یکهزار و 210 میلیارد ریال هزینه در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
9903/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.