علی مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آذربایجان غربی در دوران قبل از انقلاب کمتر مورد توجه قرار گرفته بود و توجه چندانی به توسعه و پیشرفت آن صورت نمی گرفت.
وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل ناامنی و فعالیت گروهک های ضدانقلاب و شروع جنگ تحمیلی روند توسعه این استان با تاخیر شروع شد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: جبران این تاخیر در شروع کارهای زیربنایی در استان و انجام پروژه های مورد نیاز مردم استان تنها با اعتبارات معمول امکان پذیر نیست.
وی اضافه کرد: استاندار آذربایجان غربی در صدد است برای جبران این عقب ماندگی مضاعف از کانال های مختلفی از جمله اعتبارات ویژه و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی استفاده کند.
مصطفوی با اشاره به اینکه هم اکنون صدها طرح در حوزه های مختلفی در سطح استان در حال اجراست، یادآور شد: دولت نمی تواند در بحث توسعه و شکوفایی اقتصادی آذربایجان غربی راه صد ساله را یک شبه طی کند اما با توجه به اولویت ها و نیازهای استان و بدون اعمال تبعیض اعتبارات اختصاص پیدا می کند.
مصطفوی با اشاره به افتتاح طرح هایی که در هفته دولت امسال در استان به بهره برداری می رسد، افزود: امسال در مجموع 807 به بهره برداری می رسد که برای اجرای این طرح ها 20 هزار و 261 میلیارد ریال هزینه شده است.

** وحدت رمز پیروزی کشور است
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: در طول چهار دهه از عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی دشمنان از هر ترفندی برای مقابله با پیشرفت کشور استفاده کردند و تنها رمز پیروزی مقابل دشمن وحدت و انسجام است.
مصطفوی افزود: دشمنان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر حمایت از گروهک های ضد انقلاب، با حمایت همه جانبه از رژیم بعث عراق، جنگ را بر کشورمان تحمیل کردند و در طول جنگ نیز تسلیحات نظامی را در اختیار دشمن قرار می دادند.
وی اضافه کرد: در دوران پس از جنگ نیز با اعمال تحریم های ظالمانه روند توسعه اقتصادی کشور را مورد هدف قرار داده اند و می خواهند منانع توسعه و پویایی اقتصادی کشور شوند.
مصطفی با اشاره به اینکه ملت ایران این مرحله را نیز پشت سر خواهند گذاشت، افزود: تجربه ثابت کرده است تا زمانی که وحدت و یکپارچگی در بین مردم وجود داشته باشد و مردم و دولت همصدا باشند، دشمنان امیدی برای پیروزی نخواهند داشت.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی روز سه شنبه برای افتتاح چند طرح مختلف به شاهین دژ در جنوب آذربایجان غربی سفر کرده بود.
آذربایجان غربی طبق سرشماری سال 1395 سه میلیون و 265 هزار و 219 نفر جمعیت دارد و از لحاظ جمعیتی هشتمین استان کشور و یکی از استان های با تراکم جمعیتی بالاست به طوری که به ازای هر کیلومترمربع 87.3 نفر جمعیت در آن وجود دارد.
آذربایجان غربی از جنوب با استان کردستان و از شرق با آذربایجان شرقی همسایه است و از غرب با اقلیم کردستان عراق و از شمال با کشور ترکیه مرز مشترک دارد.
3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.