حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفته دولت افزود: مدیران جامعه اسلامی وظیفه دارند با عدالت رفتار کرده و از ظلم و ستم خودداری کنند.
وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) نماد بارز عدالت بود؛ این بزرگوار در زندگی خصوصی و حکومت داری همواره عدالت را سرلوحه خود قرار داد و هیچ تفاوتی بین مردم و نزدیکان و حتی خانواده خود قایل نبود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: حاکم اسلامی با تبعیت از مولای متقیان باید نماد عدالت باشد و در برابر وظایفی که به عهده اش گذاشته شده است، احساس مسوولیت کرده و از تبعیض و بی عدالتی دوری کند.
امام جمعه ارومیه اضافه کرد: حاکم اسلامی باید خود را مسوول اعمال و رفتار خود بداند و بر این مهم واقف باشد که پاسخگوی اعمال خود در پیشگاه خداوند متعال خواهد بود.
وی ساده زیستی را دیگر خصوصیت حاکم اسلامی عنوان کرد و افزود: حاکم اسلامی و مسولان جامعه اسلامی باید ساده زیستی را سرلوحه خود قرار دهند و زندگی آنان باید به دور از تجمل باشد.
وی ادامه داد: همچنین حاکم اسلامی باید معلم اخلاق باشد؛ شخصی که کوچترین نشانه ای از اخلاق و رفتار و تربیت پسندیده ندارد، نمی تواند حاکم اسلامی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: حاکم اسلامی ابتدا باید خود را آموزش دهد و سپس به تعلیم دیگران بپردازد و به عبارتی ابتدا باید معلم اخلاق خود باشد.
وی با بیان اینکه زیر مجموعه حاکم اسلامی باید افرادی متعهد و سالم باشند، گفت: حاکم جامعه اسلامی در زیر مجموعه خود باید از متعهدترین، دلسوزترین و صادق ترین افراد استفاده کند.
امام جمعه ارومیه به مساله غدیرخم نیز اشاره کرد و گفت: غدیر اکمال و اتمام دین است و اگر غدیر را از تاریخ اسلام حذف کنیم، دین ناقص خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: پیامبر بزرگ اسلام 23 سال تمام سختی ها را به جان خرید تا دین اسلام را تبلیغ کند؛ چنانکه خود نبی مکرم اسلام فرمود 'هیچ پیامبری به اندازه من سختی نکشید'.
به گزارش ایرنا در تقویم جمهوری اسلامی ایران از اول تا هشتم شهریورماه به احترام سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده است و به همین مناسبت و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت مراسمی با حضور مقامات و مسوولان استانی در مسجد امیرالمومنین(ع) ارومیه امروز برگزار شد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.