معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت : خوی از ظرفیت های ارزشمندی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است .
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رضا حسینی در نشست اقتصادی سفرا و رایزنان  کشورهای بلغارستان ، چک و تاجیکستان با مسئولین و سرمایه گذاران خویی به میزبانی شهر خوی اظهار کرد : خوی به لحاظ تاریخی و جغرافیایی از ظرفیت ها و پتانسیل ارزشمند بالقوه و بالفعل برخوردار است .
وی بابیان اینکه وجود مقبره شمس تبریزی جایگاه و موقیت بسیار ارزشمندی را برای خوی فراهم کرده است تصریح کرد : وجود امکانات ریلی ، فرودگاه ، مرز ، محصولات ارزشمند کشاورزی و کارنجات نساجی می تواند  خوی را به  قطب سرمایه گذاری کشورتبدیل کند .
حسینی از توسعه جاده خوی - قطور و پایانه مرز رازی خبرداد و گفت: در راستای تبدیل خوی به گلوگاه مهم تجاری و اقتصادی استان، جاده قطور و پایانه رازی با اعتبار پیش بینی شده درکمترین زمان ممکن دردست توسعه است .
وی با بیان اینکه ۱۰ درصد صنایع معادن کشور در آذربایجان غربی قرار دارد تصریح کرد : خوی در بخش معادن با داشتن معادن ارزشمند سیلیس و سنگ های تزئینی از قطب های اول استان محسوب می شود.
حسینی از تهیه فرصت های سرمایه گذاری شهرهای استان متناسب باموقعیت خود شهرستان ها خبرداد و گفت: این پکیج بزودی در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار می گیرد .
وی ادامه داد: سیستم صدور مجوز سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران را بصورت الکترونیکی مجهز کردیم و در حال حاضر صدور مجهزها در کمترین زمان ممکن انجام می شود .
حسینی همچنین از توسعه کارخانه نساجی خوی با همکاری بخش خصوصی از کشور  ترکیه خبرداد و گفت: با اقدامات انجام شده در مدت ۲ ماه کارخانه نساجی توسعه پیدا می کند که تحول عظیمی در حوزه اشتغال بوجود خواهد آمد .
وی تصریح کرد : با تلاش های استاندار آذربایجان غربی در حوزه  سرمایه گذاری و فضای کسب و کار جزو ۵ استان برتر کشور هستیم .
میر ناصر سیدی از سرمایه گذاران فعالان اقتصادی کشور نیز در این نشست اظهار کرد : وجود سفرای خارجی در شهر خوی در زمانی که استکبار جهانی کشور را تحریم ظالمانه کرده فرصت ارزشمندی است .
وی با بیان اینکه شهرستان خوی دارای فرصت های بالقوه و بالفعل فراوانی برای سرمایه گذاری است تصریح کرد : اول باید ظرفیت های سرمایه شهرستان بصورت پکیج قابل ارایه با رعایت تمامی اولویت ها و نیاز سنجی ها جمع بندی شود تا بدون فوت وقت در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود 
سیدی افزود : آماده هستم تمامی هزینه پکیج فرصت های سرمایه گذاری خوی را تقبل نمایم .
به گزارش ایسنا، نشست سفرای کشورهای خارجی با سرمایه گذاران خوی با توجه به برگزاری همایش بین المللی شمس و مولانا در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.