به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، یحیی بهاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تیم ۹۰ نماینده شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی در فوتبال ایران است گفت: با هدف تاسیس یک مدرسه فوتبال و توجه به استعدادها و پایه های فوتبال ارومیه، سال ۹۰ مدرسه فوتبال را با این نام راه اندازی کردیم و بعد از ۲ سال اقدام به تیم داری در رده سنی نوجوانان و سپس نونهالان کردیم و سال ۹۳ نیز تیم های جوانان و امید را تشکیل دادیم.

وی در مورد انتقال امتیاز تیم دسته یکی به ارومیه نیز افزود: از اردیبهشت ماه امسال پروسه انتقال تیمی به ارومیه کلید خورد و طبق تفاهم قرار بود تیم لیگ برتری گسترش فولاد تبریز به ارومیه منتقل شود و مردادماه امسال که این پروسه قطعی شد با توجه به نبود زیرساخت در این شهر و مشکلات موجود، با توافق نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با زنوزی مدیرعامل گسترش فولاد تفاهم نامه، انتقال تیم دسته یکی به ارومیه امضا شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که بر سر این اتفاق وجود داشت سوء استفاده رسول خطیبی پیشکسوت فوتبال از اعتماد مسئولین بود که بجای استفاده از ظرفیت فوتبال ارومیه و استان آذربایجان غربی سعی داشت با آوردن ۷۰ بازیکن، کادر فنی و مسئول غیر بومی به ارومیه و ثبت انتقال تیم، این امتیاز را به شهر سنندج منتقل کند که با ورود نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی و ثبت مجوز انتقال تیم از آذربایجان شرقی به آذربایجان غربی در کمیسیون ماده ۵ و ارسال به سازمان لیگ، از این اتفاق ممانعت به عمل آمد.

یحیی بهاری مدیرعامل تیم 90

مدیرعامل تیم نود ارومیه اظهار کرد: با مشخص شدن این اتفاق و اختلافاتی که در بین برخی مسئولین رخ داد و با عدم حضور در دیدار هفته اول، ارومیه اگر هفته دوم نیز به میدان نمی رفت به لیگ دسته سوم سقوط می کرد، تیم ۹۰ برای تیم داری ورود کرد و با قبول تمام مسئولیت ها و رایزنی ها و ثبت لحظه آخری قراردادها در بازی دوم با بازیکنان امید به میدان رفتیم.

بهاری ادامه حضور در لیگ را منوط به حل بدهی به یک شخص خصوصی برجای مانده از تیم ماشین سازی دانست و گفت: متاسفانه پرونده بدهی ۲۶۰میلیون تومان باشگاه ماشین سازی به یک شخص حقیقی به عنوان تنها پرونده این باشگاه در فدراسیون وجود دارد و باید این پرونده را حل کنیم و در این قضیه حمایت مسئولین نیز نیازمند است.

بهاری توان تیم را بالا دانست و اظهار کرد: اگر حمایت مسئولین وجود داشته باشد، نماینده ارومیه می تواند در پایان فصل رتبه تک رقمی را به خود اختصاص دهد گرچه در حال رایزنی برای جذب اسپانسر نیز هستیم.

وی در مورد اولین میزبانی ارومیه در رشته فوتبال بعد از نزدیک به ۳۰ سال اظهار کرد: برخی انتظار نداشتند در این دیدار تماشاگران از تیم حمایت کنند ولی حضور پرشور هواداران در دیدار با گل گهر سیرجان، مسئولین را نیز برای حمایت از تیم ترغیب کرده و در این راستا باید از استاندار آذربایجان غربی، مدیرکل ورزش و جوانان، قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلانی و سایر مسئولین که از تیم حمایت می کنند تشکر می کنیم.

وی در ادامه افزود: محمودزاده رییس سازمان لیگ یک سری ایرادات به ورزشگاه تختی ارومیه همچون، جنس تیرک های دروازه، ابعاد غیراستاندارد بخشی از زمین و نبود رختکن گرفته که حل این ایرادات را تا قبل از بازی احتمالی ۲۳ شهریور جام حذفی و هفته پنجم لیگ دسته یک ما و هیات فوتبال استان متقبل شده است.

بهاری در مورد دلیل انتخاب نام این تیم و منتسب شدنش به برنامه فوتبال ورزشی با مجری گری عادل فردوسی پور نیز گفت: دلیل اینکه نام نود انتخاب شد این بود که مدرسه فوتبال در سال ۹۰ تاسیس و ما نیز به همین دلیل این نام را انتخاب کردیم.

وی در مورد آخرین وضعیت تیم هم اظهار کرد: تیم نسبت به هفته های قبل شرایط بهتری یافته و امیدواریم با حل شدن برخی مشکلات و همدل شدن همه مسئولین، این نماینده ارومیه بتواند علاوه بر کسب نتایج خوب در لیگ باعث ایجاد شور و نشاط در بین مردم ارومیه و مطرح شدن فوتبال این شهر و استان در کشور باشیم.

بهاری در خاتمه، از حمایت شهریاری استاندار آذربایجان غربی، چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان، قاضی پور نماینده مجلس و سایر مسئولین شهری و استانی که برای باقی ماندن تیم در جدول لیگ دسته یک و منحل نشدنش حمایت کردند، تقدیر و تشکر کرد.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1000622
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.