مدیر عامل منطقه آزاد ماکو از هدفگذاری برای سرمایه گذاری خارجی یک میلیارد دلاری در این منطقه در سال ۱۴۰۰ خبرداد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی  سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نخستین جلسه شورای اداری منطقه آزاد ماکو با حضور مسئولین شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت در سازمان منطقه آزاد برگزار شد  گفت: سرمایه گذاری که در مناطق آزاد فعالیت می کند به قانون مناطق اعتماد کرده است و عدم اجرای هر یک از مقررات توسط هر دستگاهی چه گمرک و چه ادارات دیگر فعالان اقتصادی را مایوس می کند.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد تنها به دنبال اجرای قانون است و دنبال بروکراسی سلیقه ای نیستیم و دستگاه های اجرایی نیز باید طبق قانون همسو و همگام با برنامه های سازمان حرکت کنند.
سلیمانی بر نقش سازمان منطقه آزاد در تقویت بنیه اقتصادی کشور با جذب فناوری و سرمایه و تلاش برای صادرات و تولید تاکید کرد و ادامه داد: اقدام هوشمندانه تنها داروی شفا بخش وضعیت کنونی اقتصاد جامعه است. 
وی تدبیر و برنامه محوری را لازمه رونق اقتصادی در منطقه عنوان کرد و افزود: برای جذب سرمایه گذار، تسهیل تجارت و گسترش تولید چاره ای جز هم افزایی و همراهی نداریم و نباید هر وزراتخانه یا دستگاه اجرایی ساز خود را بزند وسلیقه ای رفتار کند.
سلیمانی جایگاه منطقه آزاد ماکو را در شاخصهای توسعه، سهم منطقه آزاد ماکو در تولید صادرات فناوری و تامین مالی در بین مناطق ازاد  پاینتراز حد انتظار عنوان کرد و افزود: ولی در سایه اقدامات اخیر و طبق برنامه ریزی انجام شده منطقه آزاد ماکو در افق ۱۴۰۰ جزو اولین های مناطق آزاد می شود.
وی گفت: قطعا منطقه آزاد ماکو در سال ۱۴۰۰ پیشرو مناطق آزاد کشور می شود به شرطی که منیت های قومی، سلیقه ای و دستگاهی را کنار بگذاریم.
 سلیمانی با اشاره به اینکه صادرات تولیدات منطقه در سال  ۹۶ حدود ۸ میلیون دلار بود گفت: در سال جاری این میزان ۵۰ میلیون دلار پیش بینی شده است وپیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ به ۵۰۰ میلیون دلار افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ سرمایه گذاری خارجی در منطقه ۲۱ میلیون دلار بوده است افزود: در سال ۹۷ پیش بینی می شود  ۴۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه صورت گیرد و این درحالیست که برای سال ۱۴۰۰ یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی هدفگذاری شده است.
سلیمانی نرخ بیکاری در منطقه را ۸/۶ درصد عنوان کرد و افزود:  منطقه این قابلیت را دارد که در سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری به صفر برسد.
وی با اشاره به اعطای تسهیلات بانکی یک ساله با سود ۴ درصد به گردشگران کارمندی که از منطقه آزاد ماکو دیدن می کنند گفت: این تسهیلات به گردشگران و توریست هایی که از منطقه خرید و یا اقامت کنند تعلق می یابد و این اقدام گامی در جهت جذب گردشگران به منطقه است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین توسعه و راه اندازی بوم گردی را از دیگر راه کارهای برون رفت از رکود اقتصادی دانست و بیان کرد: مردم و دستگاه ها با همدلی و هم افزایی در این خصوص سازمان منطقه آزاد ماکو را یاری کنند.
سلیمانی با اشاره به اخذ مجور برای احداث سه مدرسه بین المللی در شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت گفت: برای اینکه سرمایه گذار خارجی در این منطقه سرمایه گذاری کند باید زیرساخت های آموزشی فرزندانشان مبتنی بر استاندارهای جهانی نیز فراهم شود.
وی ادامه داد: لذا برنامه ریزی های لازم برای احداث این مدارس انجام شده و اتباع خارجی می توانند از این مدارس مطابق با استانداردهای جهانی آموزشی بهره مند شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.