محمداسماعیل سعیدی روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه از بدو انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 15 هزار وقف در کشور به ثبت رسیده است، اظهار داشت: بیشترین مراکز تفریحی، درمانی و حتی تعداد قابل توجهی از مدارس تبریز وقفی هستند که این موضوع نشانگر توجه ویژه‌ مردم به اهمیت وقف است.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، نقش واقفان و خیران را در کاهش دغدغه‌های معیشتی مردم مهم دانست و افزود: افزایش شناخت و آگاهی مردم در 10 سال اخیر نسبت به وقف و موقوفات باعث شده که به طور داوطلبانه و خودجوش برای کاهش معضلات اقتصادی و اجتماعی همنوعان شان تلاش کنند.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حقیقت هرچقدر در ترویج فرهنگ وقف در جامعه کار شود فواید آن می تواند ما را از بسیاری از مشکلات جاری کشور دور کند.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در برجسته سازی اقدامات خیران در قالب وقف دارند، گفت: مقایسه آمار‌های ثبت وقف در سال‌های اخیر نشانگر این است که اگر در راستای وقف کار تبلیغاتی و ترویجی خوبی انجام گیرد، مردم استقبال می‌کنند.
سعیدی تاخیر در ازدواج جوانان را یکی از چالش های مهم پیش روی جامعه عنوان کرد و افزود: امروز بزرگترین دغدغه خانواده های ایرانی مشکلات اقتصادی و موانع پیش روی ازدواج فرزندانشان است؛ لذا خیران و واقفان تسهیل در امر ازدواج جوانان را در اولویت های کاری خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه وقف فقط مختص به ساخت مسجد و مدرسه نیست، خاطرنشان کرد: باور برخی از مردم نسبت به موضوع وقف صحیح نیست؛ امروز در جامعه وقف های نوین راهگشای مشکلات بزرگ بسیاری از مردم نیازمند شده است که کمک مالی به بیماران خاص نمونه ای از این مسئله است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.