به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل هفت طرح در روستاهای بخش مرکزی مراغه، 6 طرح در بخش نظرکهریزی هشترود و سه طرح در عجب شیر بود.
بخشدار مرکزی مراغه روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از طرح های عمران روستایی این بخش گفت: این طرح ها توسط بخشداری و با مشارکت دهیاری این روستاها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا و به بهره برداری رسید.
حکیمه انتظاری افزود: در این طرح ها، هشت هزار و 500 متر مربع زیرسازی و آسفالت ریزی با چهار میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه اجرا شده که از این مجموع 1.7 میلیارد ریال آن در قالب طرح هادی توسط بنیاد مسکن و بقیه آن توسط دهیاری و بخشداری تامین شده است.
وی ادامه داد: در روستای نرج آباد، پنج طرح عمران روستایی با پنج هزار و 500 مترمربع آسفالت ریزی و با 3.9 میلیارد ریال انجام شده است.
وی اضافه کرد: برای این منظور پنج هزار و 300 مترمربع زیرسازی و آسفالت ریزی معابر و پنج هزار متر مربع زیرسازی معابر اصلی با 1.5 میلیارد ریال انجام شده است.
وی گفت: همچنین در این روستا، یک هزار و 400 متر جدول گذاری و اجرای کانیو با یک میلیارد و 360 میلیون ریال انجام شده و برای مسیرگشایی پنج واحد مسکونی روستایی با 250 میلیون ریال تملک و برای تکمیل ساختمان دهیاری آن نیز بیش از 300 میلیون ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به اجرای دو طرح عمران روستایی در روستای آغاجری نیز افزود: در این روستا نیز سه هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت ریزی با 900 میلیون ریال هزینه انجام شده است.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها، 300 میلیون ریال توسط دهیاری و 600 میلیون ریال نیز توسط بنیاد مسکن در قالب اجرای طرح هادی روستایی هزینه شده است.
وی اضافه کرد: در این روستاها با جمعیت حدود 2 هزار و 100 نفر، 230 پرونده وام مسکن روستایی تشکیل شده، برای 160 واحد نوسازی شده پایان کار و 422 جلد سند روستایی نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صادر شده است.
بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو و 66 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
** 6 طرح خدماتی و عمرانی در بخش نظرکهریزی هشترود بهره برداری شد
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هشترود گفت: این طرح ها شامل آسفالت معابر روستاهای دامناب، مُغامیر، ذوالبین و طرح هادی روستاهای آسایش، درین سو و پاشابیگ است.
بهمن مهرانی فر افزود: برای این طرح ها 18 میلیارد و 20 میلیون ریال هرینه شده است.
وی گفت: همچنین در سالجاری از محل قیررایگان بیش از 42 هزار متر مربع به ارزش 11 میلیارد و 250 میلیون ریال در ۱۰ روستای شهرستان آسفالت ریزی شده است.

**سه طرح عمرانی و خدماتی در عجب شیر افتتاح شد
در چهارمین روز از هفته دولت سه طرح عمرانی و خدماتی شامل افتتاح پست بانک قوزلوجه ، افتتاح و ترمیم سازه های آبخیزداری ینگجه و احداث شبکه منبع بتنی روستای النجق با چهار میلیارد و 760میلیون ریال هزینه کرد به بهره برداری رسید.
فرماندار عجب شیر در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: توسعه، پیشرفت و توانمند کردن روستاها از اهداف مهم دولت در کشور می باشد.
عادل اصغرپور افزود: اقدامات قابل توجهی در دولت تدبیر و امید در سطح روستاهای شهرستان انجام شده که این نشان از توجه ویژه دولت به روستاها و انسجام، هماهنگی و همکاری بین مسئولان استانی، شهرستانی و محلی است.
وی با بیان اینکه در سال 96 دولت 25 میلیارد ریال به دهیاری های شهرستان کمک کرد، گفت: در سه ماهه اول امسال 12 میلیارد ریال به طرح های عمرانی و خدماتی روستاهای عجب شیر اختصاص یافته است.
وی با اشاره به مشکل کم آبی در فصل زراعی ادامه داد: با مدیریت و همکاری بین دهیاران و شوراهای اسلامی می توان بسیاری از چالش های موجود در حوزه آب رسانی این شهرستان را برطرف کرد.
3077/7485/7486/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.